شناسهٔ خبر: 55966987 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برپایی موکب اوقاف مازندران در سامرا

موکب اوقاف مازندران در سامرا برپا و روزانه ۳ هزار وعده غذایی بین زائرین اربعین توزیع خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به برپایی موکب اوقاف استان در شهر مقدس سامرا برای پنجمین سال، گفت: موکب اوقاف مازندران روزانه بین ۲ هزار تا ۳ هزار وعده غذایی شامل صبحانه، ناهار و شام بین زائرین اربعین توزیع خواهد کرد.

او افزود: موکب اوقاف سال نخست در شهر نعمانیه عراق و سه سال بعد در شهر مقدس سامرا برپا شد که امسال با توجه به پشت سر گذاشتن کرونا بازهم شاهد برپایی موکب اوقاف در سامرا خواهیم بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: مجموعه اوقاف مازندران از روز سه‌شنبه ۱۵ شهریورماه عازم اربعین حسینی می‌شوند وموکب حضرت علی‌اصغر (ع) اوقاف مازندران از ۱۷شهریور ماه در سامرا برپا و به زائرین امام حسین (ع) خدمات‌دهی می‌کند.

حیدری افزود: موکب اوقاف مازندران امسال در کنار موکب اوقاف استان لرستان برپا خواهد شد و با توجه به اینکه سامرا منطقه سنی‌نشین عراق است برای تقویت وحدت بین شیعیان و اهل سنت مقرر شد اقلام مورد نیاز موکب اوقاف مازندران از سامرا تهیه شود.

او ادامه داد: حدود ۲۰ نفر از کارکنان اوقاف مازندران و خادمین آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان در موکب حضرت علی‌اصغر (ع) در شهر سامرا به زائران اربعین حسینی خدمت‌رسانی می‌کنند.

حیدری گفت: موکب اوقاف مازندران به صورت شبانه‌روزی سامرا فعال خواهد بود و با توجه به اینکه زائرین میانه شب به سامرا می‌رسند به جهت اتمام وعده غذایی شام با میان وعده‌هایی شامل کلوچه، شربت، چای و... از زائرین اربعین پذیرایی بعمل خواهد آمد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: موکب اوقاف مازندران تا دو روز پس از اربعین به فعالیت خود در سامرا ادامه می‌دهد تا به زائران حسینی که پس از اجتماع بزرگ اربعین به زیارت حرمین عسگریین مشرف می‌شوند، خدمات‌دهی کند.

نظر شما