شناسهٔ خبر: 55966459 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

خبرهای خوش رئیس صندوق رفاه دانشجویان از افزایش وام‌های دانشجویی

رئیس صندوق رفاه دانشجویان از افزایش وام‌های دانشجویی در سال تحصیلی جدید خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان در حاشیه اجلاس روسای دانشگاه‌ها در جمع خبرنگاران گفت: برای ۶ ماه اول سال تحصیلی جدید ۸ هزار و ۴۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم، متوسط قیمت تمام شده یک پرس غذا معادل ۶۸ هزار و ۵۰۰ تومان است و ۱۴۳ میلیون پرس غذا در میان دانشجویان توزیع می‌کنیم، مبلغ یک هزار و ۵۵۳ میلیارد تومان اعتبار یارانه کمکی تغذیه دانشجویان از محل قانون هدفمندی یارانه‌ها در نظر گرفته شده است و ۴ هزار میلیارد تومان نیز کسر اعتبار داریم.

گنجی از افزایش مبلغ وام‌های دانشجویی خبر داد و گفت: در حال حاضر میزان وام تحصیلی دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی یک میلیون و ۹۵۰ هزار تومان بوده است که برای سال تحصیلی جدید به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش می‌یابد؛ این میزان برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری نیز یک میلیون و ۹۵۰ هزار تومان بود که به ۳ میلیون تومان افزایش می‌یابد.

به گفته گنجی، میزان وام شهریه در سال گذشته تحصیلی برای مقاطع کاردانی و کارشناسی ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود که به ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش می یابد.

وی گفت: در سال تحصیلی گذشته، میزان وام مسکن در پایتخت معادل ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود که به  ۳۵ میلیون تومان افزایش می‌یابد و وام مسکن متاهلی در کلان‌شهرهای ایران از ۲۶ میلیون تومان به ۳۰ میلیون تومان و در سایر شهرهای ایران از ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به ۲۵ میلیون تومان می‌رسد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان در پاسخ به سوالی درباره وام بند ج تبصره ۹ قانون بودجه کشور اظهار داشت: این وام ویژه دانشجویانی است که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی کشور قرار دارند. 

انتهای پیام/ ت 96

نظر شما