شناسهٔ خبر: 55959163 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

امام جمعه تبریز:

پیاده‌روی اربعین حسینی حرکتی سیاسی و عبادی است

تبریز- امام جمعه تبریز گفت: پیاده‌روی اربعین حسینی یک حرکت سیاسی و عبادی است ولی عده ای تلاش دارند تا بخش سیاسی را از این پدیده بگیرند و صرفا آن را احساسی قلمداد کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم در خطبه های این هفته نمازجمعه، افزود: سکولار نامیدن این حرکت و خالی کردن آن از محتوای انقلاب یکی از اهداف دشمن است.

وی تاکید کرد:  خواص جامعه، حرکت علما و روحانیون و هیات‌ها باید در این وص نقش‌آفرینی کنند تا این مراسم از هر گونه آسیب در امان باشد.

حجت الاسلام آل هاشم در بخش دیگر خطبه ها به سالروز تشکیل پدافند هوایی اشاره  و بیان کرد: هیچ پرنده‌ای بدون رصد و پایش پدافند هوایی کشور در آسمان ایران پر نمی‌زند؛ پدافند هوایی به عنوان اولویت اول دفاع رزمی با وجود تمام تحریم‌ها، انقلاب کرده است.

وی خاطرنشان کرد: پهپادهای ما به کشورهای دیگر از جمله روسیه صادر می‌شود و ما به نیروهای مسلح خود افتخار می‌کنیم.

حجت الاسلام آل هاشم در ادامه با اشاره مذاکرات هسته، اظهارداشت: تیم مذاکره کننده جدید با اعتماد به نفس جلو رفتند ران بارها متذکر شده است که شرط لازم برای احیای برجام، بسته شدن پرونده‌های ادعایی آژانس است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: ایران تاکید کرده است که برای شروع برجام باید تضمین منافع اقتصادی داده شود و ویا آمریکا تلاش دارد تا با پیش کشیدن پرونده‌های ادعایی و دخیل کردن ادعاهای صهیونیست‌ ها، بار هزینه و تعهدات خود را کم کند. 

حجت الاسلام آل هاشم اضافه کرد: البته تیم قبلی مذاکره کننده نیز بر اساس رویکرد اقدامات لازم را انجام داده است، ولی آنچه از مواضع مردم می‌توان فهمید، رویکرد و ابتکارات و پیشنهادات تهران در این دو دوره مذاکره سبب شده تا فریاد ترس و وحشت آنها (غرب) به آسمان برود.

نظر شما