شناسهٔ خبر: 55952188 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

لوکاشنکو: جنگ اوکراین به زودی تمام می‌شود

رئیس‌جمهور بلاروس با بیان این‌که اوکراین دچار تفرقه شده و میان رئیس‌جمهور و ارتش شکاف ایجاد شده است پیش‌بینی کرد جنگ اوکراین به زودی تمام خواهد شد.

صاحب‌خبر -

«الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس روز پنجشنبه در یک کلاس مجازی برای دانشجویان این کشور، پیش‌بینی کرد که جنگ روسیه و اوکراین به زودی به پایان خواهد رسید.

لوکاشنکو گفت: «ارتش اوکراین تنها قدرتی در داخل این کشور است که می‌تواند بگوید: بیایید مذاکره کنیم، در غیر این صورت، اوکراین از صحنه روزگار محور می‌شود.»

رئیس‌جمهور بلاروس مدعی شد که ارتش اوکراین تجارب دست‌اولی از جنگ دارد و می‌داند که در شرایط ناامیدکننده‌ای است. با این وجود این جنگ می‌تواند به وحشتناک‌ترین جنگ و استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی ختم شود. 

لوکاشنکو با بیان این‌که «روسیه نمی‌تواند در آنجا متحمل شکست شود» از کسانی که روسیه و بلاروس را «متجاوز» می‌نامند انتقاد کرد و گفت: «عملیات روسیه در اوکراین پیش‌گیرانه بوده و هدف آن جلوگیری از حمله موشکی اوکراین به نواحی جنوبی بلاروس و همچنین روسیه است.»

الکساندر لوکاشنکو با تأکید بر این‌که «غرب و آمریکا آماده حمله به بلاروس بوده‌اند» اعلام کرد قدرت‌های غربی هر کاری بتوانند انجام می‌دهند تا روسیه را به زانو درآورند.

نظر شما