شناسهٔ خبر: 55948848 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

کاخ سفید:

بایدن و لاپید درباره ایران رایزنی کردند

کاخ سفید طی بیانیه‌ای گفت که رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره «تهدیدهای ایران» و ممانعت از دستیابی ایران به سلاح اتمی صحبت کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا شامگاه چهارشنبه با «یائیر لاپید» نخست‌وزیر رژیم موقت صهیونیستی به‌صورت تلفنی رایزنی کرد.

کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای در این‌باره گفت: «رئیس جمهور بایدن با لاپید درباره چالش‌های امنیتی جهانی و منطقه‌ای، از جمله تهدیدهای ایران صحبت کرد».

در این بیانیه که روی خروجی وبگاه کاخ سفید قرار گرفته، آمده است: «رئیس جمهور، تعهد ایالات متحده به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی را مورد تاکید قرار داد».

این بیانیه می‌افزاید: «رئیس جمهور [بایدن] از استقبال گرمی که حین سفر خود در ماه جولای به اسرائیل از او به‌عمل آمد، قدردانی کرد؛ سفری که ارتباط و دوستی ناگسستنی بین ما را نشان داد».

کاخ سفید در پایان نوشت: «رئیس جمهور [بایدن] همچنین بر اهمیت جمع‌بندی مذاکرات مرزهای دریایی بین اسرائیل و لبنان در هفته‌های پیش رو تاکید کرد».

پیش ز این، یک مقام ارشد صهیونیست گفت که مذاکرات تل‌آویو با واشنگتن برای هماهنگ کردن دیداری بین لاپید و بایدن در ماه سپتامبر و طی نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل در جریان است.

نظر شما