شناسهٔ خبر: 55932408 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایستنا | لینک خبر

تلگرام کانال ها و افراد غیر فعال را حذف کرد

سیناپرس

صاحب‌خبر -
تلگرام یکی از پیام رسان های محبوب در جهان محسوب می شود که میلیون ها کاربر از آن استفاده می کنند. در این میان بسیاری از اکانت ها و کانال های تلگرامی به صورت غیر فعال هستند که این موضوع موجب بروز مشکلاتی جدی شده بود و به همین دلیل حذف شدند.
 
اگر دارای حساب یا کانال تلگرامی غیر فعالی هستید که طی یک سال گذشته از آن استفاده نکرده اید، احتمالا باید با این حساب یا کانال قدیمی خود خداحافظی کنید زیرا  پاول دوروف، بنیانگذار پیام رسان تلگرام خبر از انجام یک خانه تکانی اساسی در این شبکه اجتماعی داده و اعلام کرد: کانال های غیرفعال موجود در تلگرام، گورستانی از نام های کاربری مرده ایجاد کرده بودند که نتایج جستجو را به هم ریخته و میلیون ها کاربر تلگرام را از انتخاب آدرس های عمومی مناسب برای حساب ها، گروه ها و کانال های خود باز می داشت.
 
موسس این پیام رسان در کانال تلگرامی خود نوشت: به منظور سبک شدن بار شبکه اجتماعی و دسترسی بهتر کاربران به محتوای موجود، تلگرام تمام آدرس های عمومی و کانال هایی را که در طول یک سال گذشته استفاده نشده بود، حذف کرد.
 
دوروف خاطرنشان کرد: در اواسط ماه اوت، ما تمام آدرس‌های عمومی تلگرام مرتبط با کانال‌هایی را که در سال گذشته خالی یا غیرفعال بودند، شناسایی کرده و سپس همه آن ها را از حالت فعال خارج کردیم.
 
وی در ادامه توضیحاتش گفت: ما به تدریج ۹۹ درصد از این آدرس ‌ها را مجدداً در اختیار صاحبانشان برای استفاده عمومی قرار می‌ دهیم، البته این بار  تلاش می کنیم با اعمال محدودیت ‌های الگوریتمی و موقعیت جغرافیایی، کاربران بیشتری بتوانند از آن بهره ببرند.

نظر شما