شناسهٔ خبر: 55931002 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش؛

چشم انداز و هدف اصلی گردشگری در جزیره کیش، توسعه و ایجاد رونق در جزیره با محوریت خانواده‌ها است

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به ضرورت ارتقاء کمیت و کیفیت خدمات و محصولات در حال عرضه در جزیره کیش به عنوان دغدغه‌های مهم گردشگران و مسافران،‌ گفت: این معاونت با توجه به سیاست های مناطق آزاد و چشم اندازهای پیش بینی شده برای گردشگری جزیره با هدف افزایش تعداد و جلب رضایت گردشگران ، تقویت جوامع محلی، اصناف و جوامع اقتصادی، نسبت به تنظیم و تدوین برنامه‌های کامل و جامعی با محوریت خانواده با استفاده از ظرفیت های موجود در بخش های مختلف به منظور ایجاد برندینگ، توسعه پایدار و حفظ محیط زیست اقدام کرده است.

صاحب‌خبر -

مرتضی رمضانی در گفت‌وگو با ایلنا عنوان کرد: اولویت ما رونق و توسعه گردشگری در کیش است تا بتوانیم میزبان گردشگران داخلی و بین المللی باشیم وسهم موثری در فعال سازی  اقتصاد جزیره کیش ایفا نماییم .

 وی تبدیل کیش به"شهر هوشمند گردشگری کشور " را یکی از رویکردهای اصلی معاونت گردشگری سازمان دانست و راه اندازی سامانه جامع  هوشمند گردشگری را مهم ترین برنامه اجرایی در این مسیر خواند.

رمضانی3

معاون گردشگری سازمان منطقه کیش با اشاره به همکاری با جوامع واصناف گردشگری کیش به منظور کاهش قیمت تمام شده محصولات و خدمات گردشگری جزیره، افزود: تدوین تقویم رویدادهای گردشگری منطقه به عنوان یکی از ابزارهای مهم بازاریابی گردشگری در دستور کار قرار گرفته و در همین راستا درصدد هستیم با شناسایی بازارهای هدف بین المللی و توسعه بازارهای داخلی ، واژه ی Low season (فصل خلوت ) از ادبیات گردشگری این منطقه ، حذف شود .

مرتضی رمضانی در ادامه ، درخصوص مشکلات ایجاد شده در حوزه پروازهای ورودی به جزیره ، با اشاره به این که مسیر طی شده برای واگذاری کیش ایر به بخش خصوصی ، مشکلات بسیار جدی را برای منطقه ایجاد کرده است، ادامه داد: با مشارکت فعالان بخش خصوصی جزیره و آژانس های معتبر کشور، اقدامات اساسی در جهت رفع این مشکل صورت گرفته و به زودی نتایج این اقدامات اعلام خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت های موجود در حوزه ی میراث فرهنگی، بناهای تاریخی و صنایع دستی، بر توجه به جایگاه و نقش ارزشمند بومیان جزیره در توسعه گردشگری کیش به ویژه در قالب بومگردی تاکید کرد.

عضو کمیته ساماندهی سواحل منطقه آزاد کیش  همچنین ضمن انتقاد از عدم توجه به ظرفیت ارزشمند ساحل و دریا در ادوار گذشته ی سازمان ، برگزاری جشنواره ایده های برتر گردشگری کیش با محوریت گردش، سفر و دریا را از برنامه های اصلی منطقه در حوزه گردشگری برشمرد و ابراز امیدواری کرد با بهره‌مندی از نظرات ، ایده ها و طرح های اساتید دانشگاه، دانشجویان  و فعالان گردشگری و برند های تبلیغاتی و اقتصادی کشور ، جزیره کیش بیش از همیشه پایلوت بی رقیب رویدادهای فاخر ملی و بین المللی در منطقه باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی منطقه آزاد کیش در پایان ضمن اشاره به اهمیت پرداختن به توسعه جزیره هندورابی به عنوان یکی از ظرفیت های مهم منطقه آزاد کیش، بر ضرورت به روزرسانی سامانه های نظارتی بر مراکز ، خدمات و تأسیسات گردشگری کیش تأکید نمود و افزایش تراز تجاری منطقه آزاد کیش از طریق هم افزایی و همکاری حوزه های فعال سازمان و ذینفعان بخش خصوصی را مهم ترین محور برنامه های این معاونت دانست.

mp4

 

نظر شما