شناسهٔ خبر: 55927524 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دیوارنگاره جهان پهلوان تختی رونمایی شد + تصاویر

از دیوارنگاره جهان پهلوان تختی در منطقه ۱۲ تهران رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مراسم رونمایی از دیوارنگاره جهان پهلوان تختی با حضور علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی ایران، رضا صیادی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران و جمعی از پیشکسوتان و قهرمانان کشتی درمنطقه 12 برگزار شد.

پرتره جهان پهلواون تختی که توسط هنرمند نقاش مرتضی یزدانی طراحی و رزگار ناصری آن را اجرا کرده است، صبح امروز طی مراسمی با حضور مدیران شهری  و مسوولان کشتی کشور رونمایی شد.

در این مراسم رضا صیادی با اشاره به مسوولیت سازمان زیباسازی شهر تهران در اعتلای هنر شهری گفت: معرفی اسطوره‌های این کشور در قالب هنرهای شهری و انتشار تصاویر این قهرمانان باعث می‌شود تا بتوان مرام، غیرت، مردانگی و تعصب این اسطوره‌ها را میز بین مردم تسری داد و تکثیر کرد.

وی با اشاره به تاثیر هنر شهری در بالا بردن سطح فرهنگ عمومی شهروندان، ادامه داد: دیوارنگاره یا مجسمه جهان پهلوان تختی، به عنوان پهلوان نامدار کشورمان، برای مردم نشان معرفت، مردم داری و مردانگی است که می‌تواند بر رفتار عمومی آنها تاثیر بسزایی داشته باشد.

در ادامه این مراسم، علیرضا دبیر، رییس فدراسیون کشتی ایران و پیشکسوت ورزش باستانی کشتی، گفت: تختی به اندازه کشتی ایران وزن دارد.

وی با تشکر از اقدامات سازمان زیباسازی شهر تهران در انجام فعالیت‌های هنری و معرفی اسطوره‌هایی همچون تختی به مردم افزود: رابطه تختی با خدا باعث شد که تختی مورد وثوق و احترام مردم باشد. شک نکنید اگر رابطه تختی با خدا و اهل بیت علیه السلام خوب نبود، خداوند به او اینهمه عزت نمیداد.

وی با بیان اینکه، درباره تختی خیلی از مطالب گفته نشده و گاهی مطالبی هم که گفته شده دور از واقعیت است، گفت: تختی عاشق اهل بیت و ائمه اطهار علیه السلام بود و هر وقت حال خوشی نداشت در کربلا و نجف حضور پیدا می‌کرد.

دبیر ابراز امیدواری کرد که سازمان زیباسازی با فعالیت‌های ویژه‌ای که در حوزه هنر شهری دارد، بتواند یک نشان ویژه برای ورزش ملی و بومی کشتی در تهران اکران کند.

گفتنی است، دیوارنگاره یادمانی جهان پهلوان غلامرضا تختی به مناسبت روز کشتی و تولد این اسطوره ملی و جهانی در ابعاد 287 مترمربع روی یکی از دیوارهای منطقه 12 در خیابان شوش ـ خیابان تختی رونمایی شد؛ تکنیک‌های مختلفی در دیوارنگاره به کار می‌رود که این اثر با تکنیک اکرولیک کار شده، طراح این دیوارنگاره، هنرمند نقاش مرتضی یزدانی و مجری طرح رزگار ناصری است.

شهرداری تهران , شهرداری تهران , شهرداری تهران , شهرداری تهران ,

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما