شناسهٔ خبر: 55926637 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رزمایش جهاد خدمت در استان خراسان جنوبی در حال برگزاری است

رزمایش جهاد مقدس ذیل اجلاسیه ملی جهادگران از سوم شهریور در خراسان جنوبی آغاز شده و تا ۱۳ شهریورماه ادامه دارد و در این مدت گروه‌های جهادی در سراسر استان به ویژه شهرستان فردوس حضور قابل توجهی دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ببرجند، 13 شهریور ماه سالروز زلزله سال 1347 در فردوس و حضور مقام معظم رهبری در این منطقه برای خدمت‌رسانی به مردم جنوب خراسان است. 

در این راستا اجلاسیه ملی جهادگران 13 شهریورماه در شهر فردوس برگزار خواهد شد و در این اجلاسیه 600 نخبه جهادی و بیش از 2500 مهمان از سراسر کشور حضور خواهند داشت. 

رزمایش جهاد مقدس ذیل این اجلاسیه از سوم شهریورماه در استان خراسان جنوبی آغاز شده و تا 13 شهریورماه ادامه دارد و در این مدت گروه‌های جهادی در سراسر استان به ویژه شهرستان فردوس حضور قابل توجهی خواهند داشت. 

در حال حاضر رزمایش جهاد مقدس در استان در حال اجرا است و گروه‌های جهادی مهمان و بومی در حال فعالیت هستند، فعالیت‌های گروه‌های جهادی شامل فعالیت‌های عمرانی، پزشکی، هنری، آموزشی، دامپزشکی، فنی تخصصی و غیره است. 

گروه‌های جهادی تخصصی فنی مهندسی از جمله گروه‌های جهادی است که در استان شکل گرفته و خدمات قابل توجهی در زمینه‌های فنی و تخصصی به مردم ارائه می‌دهد. 

یکی از این گروه‌های جهادی فنی مهندسی که در رزمایش جهاد مقدس فعالیت دارد گروه جهادی شهید سلیمانی از شهرستان قاین است که فعالیت‌های گسترده‌ای در سطح استان و شهرستان قاین انجام داده و می‌دهد. 

هادی قدیری، مسئول گروه جهادی شهید حاج قاسم سلیمانی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: گروه جهادی شهید حاج قاسم سلیمانی در سال 1398 راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه این گروه جهادی یک گروه فنی مهندسی، خدماتی، پزشکی، جوشکاری، برق‌کاری، آرایشگری زنانه و مردانه، تاسیسات، خیاط، اشتغال و غیره است، افزود: این گروه جهادی یک گروه جهادی باز بدون محدودیت تخصص و مهارت خاص است. 

مسئول گروه جهادی شهید سلیمانی بیان کرد: نحوه کار گروه‌های مختلف در این گروه جهادی به گونه‌ای است که قبل از حضور گروه جهادی در روستاها ابتدا نیاز هر روستا بررسی و مورد سنجش قرار می‌گیرد و بر اساس نیازسنجی انجام شده گروه جهادی مورد نیاز به روستا اعزام می‌شود؛ اگر نیاز عمرانی باشد افراد متخصص این کار، نیاز پزشکی باشد پزشکان عضو گروه جهادی، نیاز خدماتی باشد اعضای مختص خدمات رسانی و به همین صورت اعزام انجام می‌شود. 

 گروه‌های جهادی نقش موثری در محرومیت‌زدایی دارند  

قدیری با بیان اینکه  فعالیت این گروه‌ها نقش موثری در محرومیت‌زدایی مناطق کم برخوردار دارد عنوان کرد: بسیج سازندگی و فنی و حرفه‌ای دو نهاد و دستگاه دولتی هستند که نهایت همکاری را با این گروه جهادی دارند. 

وی بیان کرد: فنی و حرفه‌ای در بحث تجهیزات، نیرو انسانی و مربی‌های مورد نیاز ، خودرو و غیره با این گروه جهادی همکاری دارد. 

مسئول گروه جهادی شهید سلیمانی با بیان اینکه این گروه جهادی فعالیت‌های زیادی از ابتدای تابستان داشته و همچنان دارد، گفت: گروه جهادی شهید سلیمانی پنجشنبه 10 شهریورماه در قالب رزمایش جهاد مقدس در روستای خُشک شهرستان قاین حضور خواهد یافت و به مردم این روستا خدمات فنی و مهندسی ارائه خواهد داد. 

قدیری عنوان کرد: این گروه جهادی در زمینه جوشکاری، لوله‌کشی، تعمیر لوازم خانگی، طراحی دوخت، آرایش مردانه و زنانه، برق ساختمان، خدمات مشاوره بهزیستی، مشاوره هدایت شغلی و خدمات عمومی ساختمان در روستای خشک خدمات‌رسانی دارند. 

وی افزود: حضور در اجلاسیه ملی جهادگران در فردوس نیز از دیگر برنامه‌های گروه جهادی شهید سلیمانی است.

مسئول گروه جهادی شهید سلیمانی استقبال مردم از این نوع فعالیت‌های جهادی را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: چون این نوع خدمات مورد نیاز مردم است و نیاز نیست برای تعمیر لوازم خانگی به شهر مراجعه و متحمل هزینه حمل و نقل و دستمزد تعمیر شوند از این نوع فعالیت‌های جهادگران بسیار استقبال کرده و حتی اهالی روستاهای دیگر نیز خواستار حضور گروه جهادی در روستاهایشان هستند. 

قدیری افزود: تمام فعالیت‌های جهادی به نفع مردم است و این گونه نیاز سنجی و اعزام گروه‌های مرتبط به روستاها جهت خدمت رسانی کیفیت فعالیت‌های جهادی را افزایش می‌دهد. 

انتهای پیام/254/ح

نظر شما