شناسهٔ خبر: 55904649 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نخستین اقامتگاه سنتی در تربت حیدریه افتتاح شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه گفت: همزمان با هفته دولت، نخستین اقامتگاه سنتی رباط لاری با مساحتی بیش از 4 هزار متر مربع در تربت حیدریه افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

علی محمدی رئیس اداره میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه در گفت و گو با خبرنگار فارس در تربت حیدریه گفت: این اقامتگاه سنتی با تغییر کاربری کاروانسرایی تاریخی با مساحتی بیش ازچهارهزارمترمربع و با سرمایه‌گذاری بیش از۶۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی ایجاد شده است.

وی افزود: مرحله نخست این واحد که شامل رستوران سنتی و ۱۲ واحد اقامتی و بازارچه صنایع دستی و سوغات است، برای ۱۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌کند.

 رئیس اداره میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه اظهار کرد: به‌دلیل موقعیت ویژه و قرارگیری این اقامتگاه در داخل بافت تاریخی و بازارهای سنتی تربت حیدریه، احیای این اثر تاریخی کمک زیادی به حفظ و مرمت سایر آثار تاریخی شهر خواهد کرد.

محمدی گفت: معماری سنتی این اقامتگاه با تزئینات آجرکاری زیبا همراه با پذیرایی با غذاهای محلی و وجود کارگاه‌های صنایع‌دستی  از جمله مزیتهای این اقامتگاه است که در رونق اقتصادی این مکان تاثیر به‌سزایی خواهد داشت.

وی افزود: تاکنون در سطح شهرستان ۱۸ اقامتگاه بوم‌گردی فعال یا در حال دریافت مجوزاست، هم‌چنین ۲ خانه مسافر نیز در این شهرستان در حال فعالیت هستند. 

انتهای پیام/ 

نظر شما