شناسهٔ خبر: 55888297 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

حضور نیروهای امدادی در سریعترین زمان ممکن برای نجات محیط‌بانان خانگرمز

سمیرا معارفی

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: در جریان حادثه آتش سوزی که برای دو محیطبان منطقه حفاظت شده خانگرمز افتاد، نیروهای امدادی و هلال احمر در سریعترین زمان ممکن خود را به محل حادثه رساندند اما متاسفانه محیط‌بان "حشمت الله ملکی" در بیمارستان به دلیل شدت جراحات جان باخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان، رضا دانش پژوه تشریح کرد: محیط‌بانان "مومیوند" و "ملکی" در ساعت ۲۱ روز یکشنبه ۶ شهریور ماه در محل اتاقک نگهبانی منطقه مشغول گرم کردن غذا بودند که ناگهان گاز خوراک پزی منفجر شده و هر دو محیطبان را دچار سوختگی می‌کند. 

وی ادامه داد: محیط‌بان مومیوند این موضوع را به اطلاع مسئولان محیط زیست شهرستان تویسرکان و مدیریت اداره کل می‌رساند که مدیرکل، یگان حفاظت محیط زیست استان و شهرستان به سرعت خود را به منطقه حفاظت شده رسانده مدیرکل حفاظت محیط زیست از مدیریت بحران استان، تقاضای بالگرد و اعزام نیرو می کند به دلیل زمان وقوع حادثه و تاریکی منطقه، امکان اعزام بالگرد وجود نداشته بنابراین نیروهای امدادی و هلال احمر به محل اعزام می شوند.

وی گفت: در ساعات اولیه اطلاع از حادثه، با دستور ویژه مدیریت بحران استان، با قید فوریت دو کد امداد جاده‌ای ولاشجرد و ورداورد با حضور چهار تکنسین فوریتهای پزشکی و دو دستگاه امبولانسI.C.U برای انتقال بیمار بدحال به محل اعزام می شوند.

دانش‌پژوه بیان کرد: در جریان این حادثه، دکتر زبده رئیس جمعیت هلال احمر تویسرکان با تعداد هشت نفر از نیروی متخصص و آشنا به امداد رسانی در مناطق کوهستانی و صعب العبور و یک دستگاه آمبولانس و تجهیزات جمعیت هلال احمر، در منطقه حاضر شدند.

وی ادامه داد: با وجود شیب منطقه و مسیر سخت محل حادثه، نیروهای امدادی ناگزیر خود را با پیمایش پیاده به مصدومان رسانده و آنها را با آمبولانس به بیمارستان منتقل می کنند و این فرایند تا ساعت سه بامداد به طول می انجامد که متاسفانه محیط‌بان "ملکی"  به دلیل شدت جراحات و وسعت سوختگی با تشخیص تیم اورژانس به بیمارستان سردار سلیمانی تویسرکان منتقل و دار فانی را وداع گفت.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان همدان اضافه کرد: محیط‌بان "مومیوند" نیز به بیمارستان بعثت همدان منتقل و تحت مراحل اولیه درمان  قرار گرفته و امروز با هماهنگی ریاست سازمان حفاظت محیط زیست و وزیر بهداشت، به تهران برای ادامه مداوا منتقل شد.همچنین فرماندهی یگان حفاظت محیط زیست کشور برای بررسی وقوع حادثه به استان همدان عزیمت کرده است.

انتهای پیام

نظر شما