شناسهٔ خبر: 55877070 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معاون وزیر راه وشهرسازی مطرح کرد:

آغاز عملیات اجرایی ساخت ۱۰۰ هزار مسکن در شهر‌های جدید

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت:در ۴ گام ۱۰۰ هزار واحد برای تولید مسکن برنامه ریزی شده که در اردیبهشت ماه ۱۰۰ هزار واحد شروع ودر شهریورماه گام دوم عملیات اجرایی ۱۰۰ هزار دوم صورت می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

علیرضا جعفری گفت: اولین جرقه ایجاد شهر‌های جدید در سال  ۶۷شکل گرفت و هدف آن مدیریت زمین و سکونتگاه‌های مردمی بود که ظرفیت این اراضی را برای پذیرش جمعیت فراهم کنند.

به گفته مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید هم اکنون ۲۰ شهر فعال هستند. پرند و پردیس،گلبهار به عنوان شهر‌های جدید پرجمعیت محسوب می‌شوند. مهم‌ترین هدف جانمایی مسکن ملی، نگاه خانواده‌پذیر بودن و همچنین ایجاد رویکرد شهری و تامین سرانه‌های جمعی در این شهر‌ها است.

او می‌گوید: در حوزه ساخت مسکن با توجه به وعده ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی در طی ۴سال باید ۷۰۰ هزار واحد در شهر‌های جدید و شهرک‌ها احداث شود. بنابراین سعی کرده ایم نهضت شهرک سازی را در دستور کار خود قرار دهیم و با طراحی یک الگوی مهم بتوانیم با جمعیت محدود‌تر کیفیت زندگی را افزایش دهیم.

جعفری گفت:  در ۴ گام ۱۰۰ هزار واحد برای تولید مسکن برنامه ریزی شده که در اردیبهشت ماه ۱۰۰ هزار واحد عملیات اجرایی آنها  آغاز ودر شهریورماه گام دوم عملیات اجرایی ۱۰۰ هزار دوم صورت می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید می‌گوید: هم اکنون برای ساخت مسکن ما رویکرد‌های هوشمند سازی را در دستور کار خود قرار داده ایم به گونه‌ای که باید تولید مسکن مناسب در فضا‌ی شهری مطلوب قرار گیرد و ساخت این شهر‌ها باید قابلیت رقابت با کلان شهر‌ها داشته باشد.

او گفت: نباید به دلیل برنامه ریزی مقطعی و موردی فقط به فکر ساخت مسکن باشیم بلکه باید در کنار ساخت آن تمامی زیرساخت و خدمات زیربنایی و روبنایی را در دستور کار قرار دهیم. استفاده از فناوری‌های نوین و هوشمند سازی، اصل ماجرا است. در قالب بهره مندی و استفاده از توان نخبگانی بتوانیم شهر‌هایی به گونه‌ای طراحی کنیم که زیبایی آن ها  زبان زد همگان باشد. چراکه مفهوم فرهنگی جذابیت‌های خاص خودش را دارد.

جعفری گفت: توسعه این سکونتگاه‌ها در حال طراحی است و ما در حال طراحی فضای شهری جدید است که عملکرد آن‌ها جهانی باشد و قابلیت رقابت پذیری در بین سکونتگاه‌ها داشته باشد.

 او گفت: با ایجاد معاونت فناوری‌ها و ستاد نانو نخبگان می‌توانند دستاورد‌های خود را ارائه دهند و ما از این ظرفیت استفاده می‌کنیم چراکه هم اکنون در حال تاسیس پارک فناوری در شهر‌های جدید مانند پردیس هستیم. برای استفاده از ظرفیت‌های هوشمند سازی این آمادگی را فراهم کرده ایم 

او گفت: صنعتی سازی یک اصل در شهر‌های جدید است سرعت کیفیت و مقاومت پذیری را افزایش و قیمت ساخت را ارزان‌تر می‌کند.

 

نظر شما