شناسهٔ خبر: 55870691 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

واکنش حماس و جهاد اسلامی به ورود شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی

حماس و جهاد اسلامی نسبت به ورود شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی از طرف باب‌الاسباط برای نخستین بار پس از سال 1967 واکنش نشان دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا، به نقل از العالم، نظامیان رژیم صهیونیستی برای نخستین بار پس از سال ۱۹۶۷ به شهرک‌نشینان صهیونیست اجازه دادند تا از طرف «باب‌الاسباط» به مسجدالاقصی یورش ببرند و به انجام مناسک خود در آن بپردازند.

حازم قاسم، سخنگوی حماس در واکنش به این اقدام صهیونیست‌ها، گفت: اجازه مقامات اشغالگر به شهرک‌نشینان برای یورش به مسجدالاقصی از باب‌الأسباط که برای اولین بار از زمان جنگ 1967 انجام شده، تشدید تنش بسیار خطرناکی است و پیامدهای کامل این اقدام برای اشغالگران اسرائیلی است.

سخنگوی حماس افزود: تشدید تجاوزات رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی با تجاوزات مکرر و اقدامات تحریک‌آمیز برای هتک حرمت آن صورت گرفته است.

وی تأکید کرد: ادامه سیاست‌های استکباری اسرائیل تحریک بسیار خطرناکی برای ملت فلسطین و مقاومت آن‌ها است و از این رو مردم ما نسبت به این اقدامات بی توجه نبوده و پاسخ مناسبی به آن خواهند داد.

حازم قاسم از مردم فلسطین به ویژه ساکنان قدس، کرانه باختری و مناطق اشغالی 1948 خواست تا حضور خود را در مسجدالاقصی تشدید و از اجرای نقشه‌های اشغالگران جلوگیری کنند.

در همین رابطه طارق عزالدین، عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی گفت: تداوم یورش نیروهای اشغالگر و شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی پیامدهای خطرناک و بی‌سابقه‌ای را به همراه دارد و امروز برای اولین بار یورش آن‌ها به این مسجد را از سمت باب‌الأسباط شاهد بودیم.  

عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی تأکید کرد: تلاش‌های مذبوحانه اشغالگران برای ایجاد معادله تقسیم مکانی ـ زمانی مسجدالاقصی در مقابل استواری مردم ما موفق نخواهد بود.

وی همچنین بیان کرد که این طرح‌های صهیونیستی مستلزم بسیج و حرکت در سطوح رسمی و مردمی و موضع جدی عربی و اسلامی برای دفاع از قدس و مسجد مبارک الاقصی به عنوان قبله اول مسلمانان و مکان معراج پیامبر (ص) است.

این عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی از فلسطینیان خواست برای دفع تلاش‌های شهرک‌نشینان و خنثی‌کردن پروژه‌های اشغالگران، حضور فعال‌تری در مسجدالاقصی داشته باشند.

انتهای پیام

نظر شما