شناسهٔ خبر: 55867361 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

اخبار

صاحب‌خبر -
 شهریورماه آغاز تفکیک حساب شخصی از تجاری

رئیس کل سازمان امورمالیاتی گفت: امیدواریم شروع عملیات اجرایی تفکیک حساب‌ها طبق توافقی که با بانک مرکزی داشتیم از نیمه شهریور امسال آغاز شود.  داوود منظور در گفت‌و‌گو با خبرگزاری صداوسیما گفت: سازمان امور مالیاتی به همراه بانک مرکزی مقدمات تفکیک حساب شخصی و تجاری را فراهم کرده است. بسترهای مبادله اطلاعات بین این دو نهاد ایجاد شده و مورد آزمایش قرار گرفته است. رئیس سازمان امور مالیاتی می‌گوید: با گذر از مراحل مقدماتی این طرح منتظریم بانک مرکزی دستور‌العمل تفکیک حساب شخصی از تجاری را اعلام کند چراکه این وظیفه بر عهده بانک مرکزی است. به گفته منظور، یک ارتباط دو طرفه بین ما و بانک مرکزی برقرار شده است به نوعی که همه مؤدیانی که نزد سازمان امور مالیاتی پرونده مالیاتی دارند، ما حساب‌های این افراد را به‌عنوان حساب تجاری به بانک مرکزی اعلام کرده‌ایم که هم‌اکنون بالغ بر 8 میلیون حساب تجاری تفکیک شده‌اند. رئیس سازمان امور مالیاتی در پایان گفت: امیدواریم شروع عملیات اجرایی تفکیک حساب‌ها طبق توافقی که با بانک مرکزی داشتیم از شهریور امسال آغاز شود. پیش‌بینی می‌کنیم فرایند اجرایی تفکیک حساب چند ماهی طول بکشد و تا پایان سال مطمئن باشید تفکیک حساب‌ها انجام خواهد شد.

عملکرد کارکنان دولت زیر ذره‌بین مردم

رئیس سازمان اداری - استخدامی گفت: برای اینکه مردم بتوانند عملکرد کارکنان دولت را مورد ارزیابی قرار دهند یک بارکد اختصاصی برای هر کارمند در نظر گرفته شده است. میثم لطیفی گفت: خبر خوشی که برای مردم داریم این است که آقای رئیس‌جمهور مدتی قبل دستور دادند موضوع رضایت‌سنجی و نظرخواهی از مردم را وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با همکاری ما پیگیری کند که ان‌شاءالله ظرف یکی، دو هفته آینده این سامانه بالا خواهد آمد و بر این اساس بارکدی برای هر یک از کارکنان دولت اختصاص داده می‌شود که در محل استقرار ارائه خدمت نصب می‌شود و مردم می‌توانند نسبت به عملکرد همکاران در دولت اظهارنظر کنند. او در ادامه گفت: این اطلاعات در یک سامانه متمرکز جمع‌آوری و تحلیل می‌شود تا به همکاران بازخورد داده شود.

 پرداخت تسهیلات جدید صندوق توسعه از یکم شهریور

رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی با بیان اینکه در قراردادهای مانایی، پرداخت‌ها به‌ صورت ریالی ولی محاسبات مالی به‌ صورت ارزی است، گفت: قرارداد مانا در صندوق نهایی و از یکم شهریورماه در کلیه بانک‌های عامل قابل اجرا است.
به گزارش تسنیم، مهدی غضنفری در جلسه «معرفی قراردادهای مانایی» گفت: صندوق توسعه ملی از ابتدا به‌ دنبال افزایش تعامل با بانک‌ها و نیز مشتریان صندوق بوده و به منظور تسهیل روند بازپرداخت‌ها تاکنون جلساتی با آنها نیز داشته است.
وی با ذکر اینکه مبالغ ریالی پس از بازگشت به صندوق در چرخه قراردادهای مانایی به طور مجدد به این چرخه بازخواهد گشت، تأکید کرد: صندوق توسعه ملی یک صندوق ارزی است و اینگونه وجوه ریالی صندوق متصل به یک ارز است و نیز اینکه هیچ ارزی تبدیل به ریال نمی‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما