شناسهٔ خبر: 55861414 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس اتاق بازرگانی فارس عنوان کرد

پیگیری حوزه تجارت و گردشگری سلامت با کشور عمان توسط اتاق بازرگانی فارس

رازقی گفت: اتاق بازرگانی فارس حوزه تجارت و گردشگری سلامت را که یکی از اولویت های ما در افزایش مراودات با عمان است را با جدیت پیگیری می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری شبستان   از  شیراز ،   «جمال رازقی»، امروز (یکشنبه 6 شهریور) در دیدار با با «ابراهیم بن احمد المعینی»، سفیر پادشاهی عمان در ایران گفت: ایران و عمان از گذشته های دور دارای روابط مطلوبی بوده اند و از آنجا که بیشترین پروازهای ایران و عمان در حال حاضر، متعلق به شیراز است، شیراز خانه دوم عمانی‌ ها به شمار می رود.

رئیس اتاق بازرگانی فارس افزود: با وجود ارتباط خوب میان ایران و عمان در حوزه های اقتصادی و تجاری شاهد روابط چشمگیری نیستیم و حدود 98 درصد مجموع واردات ایران سهم امارات و مابقی سهم عمان است.

وی اضافه کرد: اتاق بازرگانی فارس حوزه تجارت و گردشگری سلامت را که یکی از اولویت های ما در افزایش مراودات با عمان است را با جدیت پیگیری می کند.

رازقی تاکید کرد: طی سه ماه آینده یک هیئت تجاری از استان فارس با هدف تقویت روابط تجاری عمان و ایران به کشور عمان اعزام خواهد شد و عمده صادرات استان فارس به کشور عمان در حال حاضر میوه و تره بار و سیمان است اما ظرفیت های بیشتری برای صادرات کالا های تولیدی استان به کشورعمان نیز وجود دارد که باید نیازسنجی شود.

« ابراهیم بن احمد المعینی»، نیز در این گفت: روابط ایران و عمان در تمام ابعاد برای ما مهم است روابط سیاسی ما نیز روابط خوبی است و تلاش می‌ کنیم تا روابط سیاسی و تجاری نزدیکتری برقرار کنیم.

سفیر پادشاهی عمان در ایران افزود: برای بهبود روابط بین 2 کشور اقداماتی مانند اختصاص 2 بندر در کشور عمان ویژه تجارت با ایران و تسهیل شرایط اقامت و سرمایه گذاری برای ایرانیان در این کشور انجام شده است و به دنبال توسعه و گسترش تجارت با ایران هستیم.

وی تاکید کرد: شیراز یکی از مراکز مهم برای عمان است و باید با همکاری مسئولان شیراز و فارس مشکلات حضور عمانی ها در این استان را به حداقل برسانیم.

پایان پیام/664

نظر شما