شناسهٔ خبر: 55859910 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

تکلیف برجام این هفته مشخص نمی شود

رسانه نزدیک به شورای امنیت نوشته بررسی دقیق پاسخ‌های آمریکا حداقل تا پایان هفته جاری ادامه خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ رسانه نزدیک به جامعه روحانیت مبارز نوشته است: مذاکرات هسته‌ای به مرحله واقعا حساسی رسیده و برخی تحلیل‌ها آنقدر خوشبینانه است که گویی شمارش معکوس برای احیای برجام شروع شده باشد! در عین حال مخالفان برجام سخت مشغول کار هستند. مقامات اسرائیل برای دیدار با مقامات آمریکایی در خواست می‌دهند و در تهران هم برخی رسانه‌ها از تعویق توافق برای دو ماه یا یک سال و ... می‌نویسند! 

مقامات تصمیم‌گیرنده اما همزمان با این فضای دوگانه مشغول بحث و بررسی روی پاسخ آمریکایی‌ها هستند. همان پاسخی که برای ارائه آن یک هفته وقت تلف کردند. به هر روی جواب طرف آمریکایی‌ها چهارشنبه گذشته به دست ایران رسید و درباره جزئیات آن نیز چیز زیادی نمی‌دانیم. جوزف بورل آن را همچون پاسخ ایران معقول توصیف کرده است. مکرون نیز می‌گوید که پیشنهاد جدید حتی اگر همه مسائل را حل نکند؛ بهترین پیشنهاد موجود است. (نقل به مضون) اولیانوف اما برخلاف مواضع قبلی که مدام نوید نزدیک بودن توافق را می‌داد خیلی خوشبین نیست و گفته که راه بسیاری مانده است!

برخی رسانه‌ها مثل العربیه ادعا کرده بودند که هیچ یک از انتظارات ایران در این پاسخ آمریکا مورد موافقت قرار نگرفته! از اخبار و مواضع بعدی اما اینطور استنباط می‌شود که بحث اختلافات پادمانی اصلی‌ترین چالش فعلی است. 

به هر روی باید منتظر ماند و دید که مقامات مسئول در ایران چه تصمیمی می‌گیرند. فعلا آنقدر می‌دانیم که بررسی ها تا آخر هفته ادامه دارد. این را نورنیوز یعنی رسانه نزدیک به شورای امنیت نوشته است. 

نورنیوز نوشته است: بررسی دقیق پاسخ‌های آمریکا به محورهای اصلاحی ایران در خصوص ایده‌های هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپایی همچنان در سطوح کارشناسی در جریان است و این روند حداقل تا پایان هفته جاری ادامه خواهد داشت.

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما