شناسهٔ خبر: 55859793 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

رشد و شکوفایی شرکت‌های دانش بنیان و خلاق در مناطق آزاد

دبیر شورای عالی مناطق آزاد با اشاره به لزوم حرکت جدی‌تر شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: در منطقه آزاد میزان صادرات از واردات پیشی گرفته و آمار صادرات مثبت شده است.

صاحب‌خبر -

دبیر شورای عالی مناطق آزاد با اشاره به لزوم حرکت جدی‌تر شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: در منطقه آزاد میزان صادرات از واردات پیشی گرفته و آمار صادرات مثبت شده است.

به گزارش سیناپرس، همزمان با هفته گرامی‌داشت دولت، تفاهم‌نامه همکاری مشترک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی امضا شد.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری و سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی این تفاهم‌نامه همکاری را منعقد کردند تا زمینه برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، خانه‌های خلاق و نوآوری و توسعه فعالیت‌های فناورانه و نوآورانه در این مناطق فراهم شود.

 سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد در مراسم امضای این تفاهم نامه با اشاره به لزوم حرکت جدی‌تر شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: با توجه به شعار سال و اهتمام مقام معظم رهبری، در حوزه دانش بنیان باید نقش آفرینی پررنگی تری صورت بگیرد.

وی ادامه داد: تفاهم‌نامه آماده شده باعث تسهیل گری فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و حرکت شرکت‌های خلاق و خانه‌های خلاق و نوآوری در منطقه آزاد می‌شود.

محمد با بیان اینکه در حوزه سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی ظرفیت خوبی وجود دارد، افزود: در منطقه آزاد میزان صادرات از واردات پیشی گرفته و آمار صادرات مثبت شده است. بازاریابی صحیح، حرکت به سوی دانش و محصولات نو و متنوع، باعث می‌شود صادرات رونق  بگیرد که این موضوع اهمیت توجه به شرکت‌های دانش بنیان را بیش از پیش می‌کند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد با اشاره به اینکه در 9 ماهه منتهی به خرداد امسال در منطقه آزاد 35هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری اتفاق افتاده که باعث رشد 58 درصدی شده است، گفت: ارتباط شرکت‌های دانش بنیان و صنعت برای انجام کارهای جدی حرکت خوبی است که توجه به شرکت های دانش بنیان در منطقه آزاد باعث  افزایش تولید، صادرات، اشتغال و تولید ناخالص داخلی می‌شود.

وی با بیان اینکه500 شرکت دانش بنیان در منطق آزاد فعال هستند، افزود: در منطقه آزاد حوزه ها از تنوع خوبی برخوردار هستند، برخی حوزه های شرکت های دانش بنیان شامل مباحث نو کشاورزی، بومی سازی تجهیزات پزشکی می‌شوند اما در حوزه ict  تعداد بیشتری شرکت فعال هستند.

محمد، با اشاره به افزوده شدن 7 منطق آزاد و فعالیت  ۳۳ منطقه ویژه اقتصادی گفت: بخش عمده شرکت های دانش بنیان در مناطق ویژه اقتصادی شکل گرفته‌اند و دارای تنوع بسیار بالایی هستند.
 

هرگونه کپی برداری و انتشار مطالب از خبرگزاری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.

نظر شما