شناسهٔ خبر: 55851779 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سوریه: حق پاسخ به حملات اسرائیل را برای خود محفوظ می‌دانیم

تهران-ایرنا-وزارت امورخارجه سوریه شنبه شب در واکنش به حملات پنجشنبه شب رژیم صهیونیستی به مناطقی از این کشور گفت که دمشق حق خود را در پاسخ به این تجاوزات به وسیله تمامی ابزارهای مناسب، محفوظ می‌داند.

صاحب‌خبر -

 به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه، دمشق در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد و رییس دوره‌ای شورای امنیت همچنین خواستار محکومیت روشن و صریح این نهادها در برابر تعدی رژیم صهیونیستی به خاک سوریه به عنوان یک اقدام ناقضانه عمدی شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: این حملات نشان داد که رژیم صهیونیستی امروز بیش از گذشته مصمم است که سیاست خصمانه و تنش زای خطرناک خود را درپیش گیرد، سیاستی که بر حمله به مراکز غیرنظامی و تخریب تأسیسات زیربنایی و تهدید جان غیرنظامیان استوار است.

در حمله پنجشنبه شب گذشته رژیم صهیونیستی به اطراف شهر حماه و طرطوس، ۲تن زخمی شدند.

دیده بان حقوق بشر سوریه که دفتر آن در لندن قرار دارد، در این باره اعلام کرد که این حمله اسرائیل بیست و یکمین حمله در خاک سوریه در سال ۲۰۲۲ و سومین حمله به استان حماه بوده است.

براساس گزارش این رسانه، پدافند هوایی ارتش سوریه با حملات متخاصم در آسمان مصیاف دراستان حماه مقابله کرده است.

این دومین حمله به طرطوس در هفته گذاشته بود، یکشنبه شب گذشته نیز منابع خبری رسمی سوریه از حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به طرطوس واقع در شمال غرب سوریه خبر دادند.

بر اثر این حمله رژیم صهیونیستی، سه نظامی کشته و سه تن دیگر زخمی شدند و خسارت‌هایی نیز به مناطقی از سوریه وارد آمد.

 تجاوزهای هوایی رژیم صهیونیستی در حالی است که دولت سوریه بارها با ارسال نامه به سازمان ملل متحد این حملات را محکوم و خواستار توقف آن شده است.

رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر بارها به دمشق و مناطق مختلف سوریه تجاوز هوایی کرده که با رهگیری به موقع پدافند هوایی سوریه در بیشتر مواقع این حملات دفع شده است.

نظر شما