شناسهٔ خبر: 55851667 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس سازمان بسیج سازندگی:

ساخت ۴۰ هزار واحد مسکن محرومان/ طرح جامع محرومیت زدایی تهیه شد

ساری- رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: طبق تفاهمنامه با کمیته امداد ۴۰ هزار واحد مسکن محرومان در کشور توسط بسیج سازندگی احداث می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد زهرایی شامگاه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با گرامیداشت هفته دولت به افتتاح قرارگاه جهادی سجادی اشاره کرد و گفت: راه اندازی قرارگاه‌های عملیات جهادی در کشور شروع شد و بخشی از آن به عنوان قرارگاه‌های مذهبی و جهادی فعال بود و بسیج سازندگی برای هدایت و ساماندهی گروه‌های جهادی، طرح راه اندازی قرارگاه‌های عملیات جهادی پهنه‌ای و منطقه‌ای را تهیه کرده است.

وی با عنوان اینکه در سراسر کشور در بازه زمانی پنج ساله هزار قرارگاه ایجاد می‌شود، افزود: از سال قبل تاکنون ۱۶۵ قرارگاه فعال شد و در شهرستان بابل نیز قرارگاه جهادی سجادیه راه اندازی شده است.

وی گفت: در هر استان سه قرارگاه پهنه‌ای راه اندازی می‌کنیم و قرارگاه سجادیه مازندران هشت شهرستان را پوشش می‌دهد و در این قرارگاه خدمات معیشتی، پزشکی، محرومیت زدایی و غیره را انجام می‌دهد.

سردار زهرایی یادآور شد: طبق تفاهمنامه با کمیته امداد ۴۰ هزار مسکن محرومان در کشور احداث می‌شود و در هر قرارگاه ایجاد هزار شغل هدفگذاری شده و در بحران نیز قرارگاه‌ها نوک پیکان عملیات بسیج سازندگی هستند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور با تقدیر از همراهی و همدلی مسئولان با بسیج و سپاه به طرح‌های محرومیت زدایی اشاره کرد و از تهیه طرح جامع محرومیت زدایی مردم پایه خبر داد و گفت: در این طرح روستاها و مناطق حاشیه شهرها جزو اولویت هستند و در روستاها آب شرب روستایی مدنظر است و تاکنون هفت هزار و ۱۳۸ روستا را با وزارت نیرو قرارداد بستیم.

سردار زهرایی یادآور شد: تاکنون سه هزار و ۵۰۰ روستا توسط بسیج سازندگی در دست عملیات آبرسانی است و در حوزه جهاد کشاورزی نیز طرح آبخیز تا جالیز تهیه شد.

وی با اشاره به وجود ۸۵۰ آب بندان در مازندران لایروبی آن را ضروری دانست و گفت: در استان مازندران اجرای ۱۲۰ کیلومتر راه روستایی توسط بسیج سازندگی در دست اقدام است و ۶۰ کیلومتر جاده بین مزارع نیز در حال ساخت است.

وی گفت: هزار و ۷۰۰ واحد مسکن محرومان در مازندران تحویل شد و ۸۰۰ واحد مسکن نیز توسط بسیج سازندگی در دست ساخت است.

نظر شما