شناسهٔ خبر: 55847515 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت نیرو | لینک خبر

همزمان با هفته دولت صورت گرفت؛

افتتاح 45 پروژه آب و فاضلاب آذربایجان شرقی

مصطفی خلیلیان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی از افتتاح 45 پروژه در دو بخش آب و فاضلاب با اعتباری بالغ بر 1680 میلیارد ریال خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "محمد خانی" در آئین افتتاح 45 پروژ‌ه آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: اجرای شبکه فاضلاب و خط انتقال اصلی فاضلاب شهر تبریز، حفر و تجهیز چاه، لوله‌گذاری خط انتقال به روستاهای شهرستان‌های استان، ساخت و بهره‌برداری از مخزن ذخیره آب، بهره‌برداری از ایستگاه پمپاژ، نصب، راه‌اندازی و بهره‌برداری از دستگاه آب‌شیرین‌کن بخشی از پروژه‌هایی است که تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.
خانی ادامه داد: این طرح‌ها در شهرستان‌های تبریز، مراغه، میانه،کلیبر، خداآفرین، شبستر، هشترود، ورزقان، جلفا، هوراند، سراب، مرند و خسروشاه اجرا شده است.
وی با بیان اینکه در داخل شهر تبریز ۳۴ کیلومتر شبکه فاضلاب و در شهرستان‌های بزرگ استان نیز 10 کیلومتر وارد مدار بهره‌برداری شده است، افزود:  به طور همزمان نیز در آذربایجان شرقی عملیات اجرایی شبکه فاضلاب به طول 60 کیلومتر آغاز می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی تصریح کرد: آبرسانی به مجتمع آلمالو هشترود و همچنین ۳۴ روستا و 11 پروژه طرح جهاد آبرسانی با ۲۷ میلیارد تومان اعتبار در هفته دولت به بهره‌برداری رسید.
وی در ادامه با اشاره به تولید ۱۲ مترمکعب بر ثانیه آب شرب در آذربایجان شرقی افزود: ۱۰ حلقه چاه عمیق با ۱۰۲میلیارد تومان هزینه برای تامین آب کلان‌شهر تبریز با ظرفیت ۳۰۰ لیتر در ثانیه به منابع استحصال آب این کلانشهر اضافه می‌شود.
وی افزود: آبرسانی به ۲۷۲ روستا در حال اجرا بوده و از این تعداد عملیات اجرایی ۱۳۰ روستا امسال به پایان می‌رسد.
خانی در پایان با اشاره به جهاد آبرسانی به 121 روستای استان آذربایجان شرقی گفت:با روی کار آمدن دولت سیزدهم، موضوع آبرسانی به روستاها مورد توجه جدی قرار گرفت تا آنجا که طبق برنامه ارائه شده وزیر نیرو به مجلس شورای اسلامی، میزان پوشش آبرسانی روستایی و جمعیت بهره‌مند در انتهای دولت سیزدهم باید به رقم ۹۰ درصد برسد.
وی ادامه داد: در راستای طرح جهاد آبرسانی که نهضتی جدید در وزارت نیرو است، آبرسانی آبادی‌های بالای 20 خانوار استان در اولویت خواهد بود.

گالری تصاویر

نظر شما