شناسهٔ خبر: 55840234 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی:

خراسان رضوی به قطب تولید و فرآوری سیلیس کشور تبدیل می‌شود

معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: با افتتاح فاز دوم کارخانه اراسیلیس گناباد، خراسان رضوی به قطب تولید سیلیس کشور تبدیل شده است.

صاحب‌خبر -

معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: با افتتاح فاز دوم کارخانه اراسیلیس گناباد وبا توجه به ذخایر غنی معادن استان در این منطقه، بخش عمده‌ای از مصرف داخلی این محصول در داخل استان تامین شده و با توسعه این صنعت می‌توان استان خراسان را به قطب تولید سیلیس کشور تبدیل کرد.

ابوالفضل چمندی گفت: موضوع فرآوری سیلیس قبل از این در استان وجود نداشته و معدود مجموعه ها هم در حد خردایش و دانه بندی فعال بودند ولی با افتتاح این کارخانه با قابلیت کنستانتره آهن و هم فراوری روزانه ۲۵۰ تن سلیس را دارد.

معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: قبل از نیاز اين صنایع از خارج استان تامین شده و به خصوص موضوع هزینه بالای حمل باعث بالارفتن قیمت تمام شده بود ولی با تقویت این کارخانه، نیازمندی صنایع خراسان رضوی از داخل استان با هزینه کمتری تامین می‌شود.

وی گفت: با توجه به ذخایر غنی معادن سیلیس در این منطقه، خراسان رضوی و گناباد می‌تواند به قطب تولید سیلیس در کشور تبدل شود و این امر نقش مهمی در اشتغالزایی و رونق اقتصادی استان و منطقه خواهد داشت.

چمندی گفت: توسعه صنعت فرآوری موارد اولیه در معادن و به خصوص در محصولاتی که به صورت خام عرضه می‌شود از جمله موارد حائز اهمیت در توسعه و رشد اقتصادی کشور است که استان خراسان رضوی و گناباد نیز با دارا بودن منابع باارزش معدنی می‌تواند به یکی از مراکز اصلی این صنعت تبدیل شود..

وی گفت: تقویت و ایجاد چنین مجموعه هایی در استان و ارایه زنجیره ای از خدمات و صنایع وابسته در حوزه تولید و فرآوری مواد معدنی در این منطقه، باعث بهبود وضعیت سرمایه گذاری، ورود و ماندگاری سرمایه در استان شده که نقش مهمی در اشتغالزایی و اقتصاد استان خواهد داشت.

نظر شما