شناسهٔ خبر: 55839152 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

وزیر بهداشت:

نزدیک به شش میلیون نفر را در سال گذشته بیمه کردیم

وزیر بهداشت گفت: در سال گذشته نزدیک به ۶ میلیون نفر را با اطلاعاتی که وزارت رفاه داده بود، بیمه کردیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهرام عین‌الهی در همایش خدمت ماندگار، بزرگداشت خانواده مدافعان سلامت گفت: امروز که روز پزشک و روز داروساز است گرامی می‌داریم. شروع به کار این‌ دولت همزمان با بیماری کرونا بود که با دستور مقام‌ معظم رهبری برای مبارزه با بیماری اهتمام ورزیدیم و با تدبیر رئیس‌جمهور و معاون اول سیل واکسن به کشور سرازیر شد.

وی با اشاره به اقدامات این دولت برای حوزه سلامت ادامه داد: در سال گذشته نزدیک به ۶ میلیون نفر را با اطلاعاتی که وزارت رفاه داده بود، بیمه کردیم. تشکیل صندوق حمایت از بیماران صعب‌العلاج ۲ هفته پیش تصویب شد. آیین نامه اجرایی قانون تعرفه‌گذاری پرستاری بعد از ۱۵ سال تعیین تکلیف شد و ان‌شاالله اجرا می‌شود.

عین ‌اللهی افزود: قرارگاه جوانی جمعیت تشکیل شد. پوشش بیمه ناباوری هم در هفته‌های گذشته در دولت به تصویب رسید که امیدواریم ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را تحت درمان قرار دهیم‌.

وی بیان کرد: در حوزه قاچاق دارو اقدامات خوبی انجام شد، ما به ۸۰ میلیون نفر را دارو نمی‌دادیم بلکه به کشورهای همسایه هم دارو می‌دادیم و در داروخانه‌های کشورهای همسایه داروهای ایرانی یافت می‌شد که این امر خودش محل صرف ارز بود، ما تامین دارو برای ۴۰۰ میلیون نفر را پوشش می‌دادیم.

وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: در این دولت دیپلماسی سلامت فعال شد و با وزیران بهداشت کشورهای منطقه ارتباط برقرار شد. همسایه‌ها درخواست ارسال دارو و استفاده از دکترین ما را دارند.

برچسب‌ها:

نظر شما