شناسهٔ خبر: 55838963 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

نوشته‌ای از رئیس گروه تخصصی موسیقی فرهنگستان هنر و پدر سمفونی ایران

آرزوهای شاهین فرهت

صاحب‌خبر -

ارکستر سمفونیک تهران از ارکسترهای قدیمی، پرستیژ و آبروی موسیقی ایران است و آرزوی من این است که رهبر دائم داشته باشد، انتخاب نصیر حیدریان به عنوان رهبر دائم ارکستر سمفونیک تهران به مدت یک سال نیز اقدامی شایسته است.
من هنرمندی هستم که از ابتدای فعالیت در حوزه موسیقی، نگران موسیقی کشور بوده‌ام و برای بهبود شرایط اقداماتی را در این حوزه انجام داده‌ام. فروردین ماه امسال در ضیافت افطار آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری که محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی و جمعی از هنرمندان نیز حضور داشتند، دغدغه‌های خود را در حوزه موسیقی ازجمله احیا و تعیین رهبر دائمی برای ارکستر سمفونیک تهران که از ارکسترهای قدیمی، پرستیژ و آبروی موسیقی ایران است، مطرح کردم. رئیس‌جمهوری نیز با این موضوع بسیار موافق بودند و دستورات لازم را در این زمینه صادر کردند.
همچنین به دلیل اهمیت موضوع و حجم کار باید شورایی در این زمینه با حضور متخصصان تشکیل شود، حسن‌نیت در این زمینه هست منتها باید موضوع‌ها به مسئولان یادآوری شود.
آرزوی من این است که ارکستر سمفونیک تهران دارای یک رهبر ارکستر دائمی باشد، بدین معنا که رهبر با قرارداد بتواند فعالیت و شرایط را مدیریت کند. این موضوع را برای اجرای آثارم مطرح نمی‌کنم بلکه باید زمینه و شرایط مناسب برای حضور و فعالیت آهنگسازان جوان و افرادی که بتوانند موسیقی فاخر و واقعی بنویسند، خلق و اجرا کنند، فراهم شود و شعور و دانش موسیقی واقعی ارتقا پیدا کند.

 

نظر شما