شناسهٔ خبر: 55832892 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه توسعه‌ایرانی | لینک خبر

رئیسی در دیدار جمعی از مدال‌آوران المپیادهای علمی کشوری و جهانی:

نخبگان نباید با ناملایمت‌ها صحنه را خالی کنند

صاحب‌خبر -

رئیس جمهور نیروی انسانی نخبه را مهمترین سرمایه کشور در مسیر توسعه پایدار خواند و گفت: شما مدال‌آوران عرصه‌های کشوری و جهانی نباید با ناملایمت‌ها صحنه را خالی کنید، قرار است به دست شما فرهیختگان و نخبگان از مشکلات و مسائل جامعه گره‌گشایی شود.

به گزارش ایسنا، سیدابراهیم رئیسی شامگاه پنج‌شنبه در دیدار با مدال‌آوران المپیادهای علمی کشوری و جهانی، خانواده آنها، اساتید و معلمان فعال در این حوزه، با ابراز خرسندی از حضور در جمع آنان گفت: برافراشتن پرچم مقدس جمهوری اسلامی و افتخارآفریدن برای کشور در هر عرصه‌ای برای جامعه بسیار شیرین، عزت‌آفرین و دلپذیر است.

رئیس‌جمهور با تاکید بر نقش محوری نخبگان و اندیشمندان در پیشرفت و تعالی کشور، از اراده جدی دولت برای طراحی سازوکارهای موثر توسعه شبکه نخبگانی و حفظ نخبگان در کشور خبرداد.

وی در تشریح وظایف نخبگان و فرهیختگان کشور برای تعالی جامعه، افزود: «امید داشتن به خدا و الطاف الهی»، «پرهیز از یأس و ناامیدی»، «تلاش خستگی‌ناپذیر» و «مجاهدت در کسب علم» از وظایف شما نخبگان برای رفع مشکلات جامعه است، لذا در این مسیر شتابان و جهادی حرکت کنید.

رئیس جمهور با گرامیداشت یاد شهید کاظمی آشتیانی مؤسس پژوهشگاه رویان، گفت: نام ایشان یک نماد از اراده، تصمیم، علم، دانش و فناوری است. ایشان با شعار «ما می‌توانیم» و با کمترین امکانات پژوهشگاه رویان را راه‌اندازی کرد.

رئیسی تأکید کرد: دشمن نمی‌خواهد در کشور مدال‌آور المپیادی داشته باشیم که به افزایش تولید، فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و راه‌اندازی واحدهای اشتغال‌آفرین کمک کنند، اما وظیفه ما این است که در مقابل او مجدانه ایستادگی کنیم تا دشمن مستأصل و مجبور به عقب‌نشینی شود.

وی با اشاره به نقش مسئولان در رفع مشکلات و دغدغه‌های نخبگان در کشور، گفت: «امیدآفرینی»، «ایجاد زمینه‌های شکوفا کردن استعدادها» و «فراهم کردن بستر رشد و تعالی استعدادهای نخبگان» از وظایف مسئولان در قبال شما است. هرگونه هزینه کردن برای علم و دانش سرمایه‌گذاری است و موجب تضمین آینده کشور می‌شود.

رئیس جمهور همچنین از همه دستگاههای دارای مسئولیت در حوزه نخبگان، از جمله باشگاه پژوهشگران جوان، جهاد دانشگاهی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد، خواست زمینه جذب، اشتغال، رشد و شکوفایی نخبگان را بیش از پیش فراهم کنند.

رئیسی در بخش پایانی سخنان خود بسط عدالت آموزشی را از اولویت‌های دولت مردمی خواند و تصریح کرد: همه فرزندان ایران اسلامی باید فرصت شکوفا شدن استعدادهای‌شان را داشته باشند و دولت چنانکه پیش از این هم اعلام کرده، به مقوله عدالت آموزشی بعنوان زیرساخت اصلی توسعه متوازن در کشور باور جدی دارد.

 

نظر شما