شناسهٔ خبر: 55832472 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

سخنگوی دولت در نشست با فعالان فرهنگی لرستان؛

فعالان فرهنگی با تبیین تلاش‌های دولت شیطنت‌ رسانه‌های معاند را خنثی کنند

علی بهادری جهرمی گفت: میان دولت با نگاه گفتمانی حاکم بر طبقه نخبگانی و انقلابی جامعه فاصله وجود ندارد و برای رفع مشکلات تهاجم فرهنگی و اقتصادی همگان باید پای کار باشند.

صاحب‌خبر -
فعالان فرهنگی با تبیین تلاش‌های دولت شیطنت‌ رسانه‌های معاند را خنثی کنند
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در لرستان، جمعه (4 شهریور) نشست فعالان فرهنگی – اجتماعی لرستان با علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت با فرهاد زیویار، استاندار لرستان، حجت‌الاسلام مهدی قدرتی، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی لرستان و جمعی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی و فعالان فرهنگی - اجتماعی و جانبازان و ایثارگران در محل سالن آمفی‌ تأتر استانداری لرستان برگزار شد.

جهرمی با بیان اینکه همه اعضای هیات وزیران امروز مکلف شدند که هر کدام در یک استان کشور حضور پیدا داشته باشند، افزود: دولت برای شنیدن صدای مردم در مناطق مختلف حضور پیدا می‌کند و در یک سال گذشته با سفرهای استانی نشان داد که اهل نشستن در تهران و صدای مردم را از دور شنیدن و اکتفا به گزارش‌های ارسالی نیست.

سخنگوی دولت گفت: در این سفرها مطالبات و وضعیت پیشرفت مصوبات سفرهای استانی را به هیات دولت ارائه خواهد شد.

جهرمی با بیان اینکه برای مقابله با تهاجم فرهنگی و رفع مشکلات اقتصادی باید پای کار بود، افزود:  فاصله میان دولت با نگاه گفتمانی حاکم بر طبقه نخبگانی و انقلابی جامعه وجود ندارد،  دولت برآمده از همین گفتمان است؛ اما برخی از داده‌های منعکس‌شده از دولت به‌سبب شیطنت‌های رسانه‌ای اشکال دارد.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت به وارونه جلوه دادن خبر فعالیت‌های دولت از سوی رسانه‌های معاند اشاره کرد و افزود: فعالان فرهنگی و اجتماعی علاوه بر تبیین اقدامات مثبت باید برای مبارزه با این اقدامات نیز تلاش‌ کنند.

فعالان فرهنگی با تبیین دستاوردهای دولت با شیطنت‌ رسانه‌های معاند مقابله کنند
جهرمی شعار و گفتمان دولت را بازگشت به شعارهای اصلی انقلاب دانست و افزود: دولت مردمی به شعارهای اصلی انقلاب برگردد و دستاوردهای دولت در طول یک سال اخیر با همراهی مردم در بازگشت به شعارهای اصلی انقلاب قابل ملاحظه بوده  همه باید در کنار هم مشکلات را رفع و نقاط قوت را تقویت کنیم تا مسیر درستی که در طول یک سال گذشته در آن قرار گرفته‌ایم به سرانجام برسد.

در اقتصاد و فرهنگ به‌سمت مردم برگشته‌ایم
بهادری جهرمی، با اشاره به شعار دولت سیزدهم «دولت مردمی، ایران قوی» گفت : قطعا برای تدوین برنامه‌ها از ظرفیت‌های  استان‌ها استفاده خواهد شد، در حال حاضر کشور، نیازمند حضور پویای فعالان فرهنگی، علمی و اجتماعی در کنار دولت برای مقابله با تهاجم اقتصادی و فرهنگی است.

وی با تأکید به اینکه دولت متعلق به مردم است و موفقیت و شکست دولت موفقیت و شکست مردم است، گفت: اگر هم دولت کوتاهی کرد و سراغ مردم نیامد، مردم به سراغ دولت بروند؛ این دولت، دولت انقلاب اسلامی است و باید نقاط قوت آن را تقویت و خطاهای آن را با کمک هم اصلاح کنیم.

سخنگوی دولت با اعلام اینکه سند تحول دولت نوشته شده و به‌صورت عمومی منتشر خواهد شد، افزود: دولت می‌گوید متعلق به مردم بوده و مورد محرمانه‌ای از مردم ندارم‌. در اقتصاد و فرهنگ به‌سمت مردم برگشته‌ایم، به حالت آرمانی نرسیده‌ایم، اما مسیر را تغییر داده‌ایم. دولت در عرصه سیاست و رسانه هم به مردم برگشته و شعار نه شرقی و نه غربی شعار انقلاب، مبنای حرکت دولت است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه میانگین رشد اقتصادی یک‌سال گذشته، قریب به پنج است و این یعنی وعده نمی‌دهیم، گفت: دستاورد دولت در زمینه استفاده از ظرفیت‌های داخلی محقق شده است. طبق آمار رسمی سامانه اشتغال وزرات کار و آمار بیمه‌شدگان در طول یک‌سال گذشته، بیش از 900هزار شغل ایجاد شده‌ است؛ یعنی چرخ اقتصادی آرام‌آرام شروع به چرخیدن کرده‌ است.

بهادری جهرمی افزود: وعده ایجاد یک میلیون شغل در سال اول فعالیت دولت محقق شده است، «اطلس ملی اشتغال» تدوین شده و سهم حوزه‌های فرهنگی، صنعتی و گردشگری، همچنین آمار کسانی که مشغول به‌کار شده‌اند مشخص است.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه چراغ راه همه، رهنمودهای مقام معظم رهبری است، افزود: این بدان معنا نیست که ایشان یک مسیری را نشان دهند و دولت و مجلس مسیر دیگری را بروند.
بهادری جهرمی با اشاره به اینکه شیب صعودی تورم را کنترل کردیم، تصریح کرد: تورمی که کم‌کم شروع و تا حدود 60 درصد رسیده بود و روند صعودی داشت در شهریور‌ماه سال گذشته روند نزولی پیدا کرد و به 42درصد رسیده است. تورم 42درصد خوب نیست، گرانی وجود دارد، می‌دانیم هرجا برویم مردم از گرانی سخن می‌گویند، اما مسیر تورم نزولی و جهت حرکت مثبت است.

وی آرمان‌خواهی و آرمان‌گرایی را از ویژگی‌های گفتمان دولت عنوان کرد و افزود: باید مراقب باشیم در این راه دچار آسیب نشویم، آرمان‌خواهی نباید دلسردی ایجاد کند و واقع‌نگری را از ما بگیرد، به‌طور قطع بهتر از این می‌شود کار کرد.

اصلاح ساختار شورای عالی انقلاب فرهنگی
وی افزود: ساختار شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال اصلاح است، در حوزه‌های مختلف، کارهای زیرساختی شروع شده است و برای رسیدن به نتیجه سال‌ها زمان لازم است.


              

سازو کار‌های تاریخ مصرف گذشته را باید کنار گذاشت
زیویار نیز در این نشست با بیان اینکه باید در ساختارهای موجود که در تضاد با فرهنگ بومی هستند تحول ایجاد کرد افزود: درک سنت نباید با نگاه کهنگی یا آنچه که با پیشرفت مخالف است، آمیخته باشد زیرا سنت، شالوده و پایه مهم فرهنگ‌ها بوده و همواره قابل احترام است.

استاندار لرستان ادامه داد: ساز و کارهای تاریخ‌مصرف گذشته را باید کنار گذاشت و بر اساس شرایط کنونی ساز و کارهای جدید با کارایی بیشتر و منطبق با نیاز روز جامعه جایگزین آن‌ها شود.
نماینده عالی دولت در استان افزود: بنیادهای انقلابی از آن دست ساز و کارهایی هستند که با در نظر گرفتن نیاز جامعه و خلاء فرهنگی موجود، ایجاد شدند و براساس  منطبق بودن با فرهنگ جامعه با وجود محدود بودن امکانات، بیشترین اثربخشی را بر توسعه و پیشرفت کشور گذاشته‌اند.
 
وی با تأکید بر الگوبرداری دستگاه‌های اجرایی از روش کار بنیادهای انقلابی افزود: مهم است دستگاه‌های اجرایی با این الگوبرداری به پیشبرد اهداف سازمانی برنامه‌ریزی کرده و اقدامات را با توجه به ظرفیت‌های موجود عملیاتی کنند.
 
استاندار لرستان از هیأت‌های اندیشه‌ورز، طلاب، روحانیون، نخبگان، فعالان فرهنگی و افراد توانمند در زمینه‌های علمی و نیروی کار آموزش دیده به‌عنوان مهمترین ظرفیت‌ها، ملزومات پیشرفت و ایجاد تحول یاد کرد و افزود: این افراد باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند و بدون ایجاد تحول در نظام اداری و ساز و کارهای تاریخ مصرف‌گذشته نمی‌توان به اهداف مطلوب سازمانی رسید و ادامه آن صرفاً به هدر رفت سرمایه‌های موجود خواهد انجامید.
 
زیویار با اشاره به گذشت یک‌سال از آغاز دولت سیزدهم گفت: ادامه مسیر خدمت به مردم نیازمند ایجاد ساز و کار همراه با همبستگی، همدلی و استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود است و مسئول و مکلف به موفق شدن هستیم.
 
وی رسیدگی به معیشت و اوضاع اقتصادی را از نکات مورد تاکید مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: لازمه رسیدن به نقطه مطلوب و هدف نهایی، پیگیری و به نتیجه رساندن برنامه‌ها و توجه به امور مردم و رفع مشکلات در تراز بالا است و مذاکرات دولت سیزدهم در زمینه برجام با حفظ کرامت مردم ایران و منافع ملی انجام می‌گیرد.
 

              

به گزارش ایبنا، در این نشست تعدادی از فعالان فرهنگی و اجتماعی استان به بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود با سخنگوی دولت پرداختند. علی بهادری جهرمی در پایان نشست در دیداری چهر به چهره نیز پای درد و دل برخی از جانبازان و ایثارگران حاضر در جلسه نشست و گفت‌وگویی صمیمانه با آن‌ها داشت.

نظر شما