شناسهٔ خبر: 55827285 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه همدان: توسعه روابط خارجی از دستاوردهای دولت در یکسال گذشته است

​همدان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان با بیان اینکه دستاوردهای دولت در یکسال گذشته مطلوب است گفت: توسعه روابط خارجی و سیاست خارجی متوازن از جمله این دستاوردها است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله « حبیب الله شعبانی موثقی» در خطبه های نماز جمعه این هفته همدان در حسینیه امام خمینی (ره)، افزود: توسعه صادرات نفتی و غیرنفتی، سفرهای استانی و حضور مردمی شخص رییس جمهور و دولت در بین مردم، بهداشت و درمان، تولید و خرید واکسن و کنترل بیماری دستاوردهای یکساله دولت است.

وی خاطرنشان کرد: البته در برخی وعده ها نظیر مسکن، بورس و کنترل گرانی ها دچار عقب ماندگی هستیم که هفته دولت فرصتی برای مطالعه علل این عقب افتادگی ها است.

امام جمعه همدان ادامه داد: البته تحلیل ها نشان می دهد به علت تلاش دولت در یکسال گذشته در حوزه اقتصاد و  قیمت ها با ثبات مواجه شویم.

وی تاکید کرد: مبارزه و کشف برخی فسادها موید این است که حاکمیت با هیچ کس در عرصه مبارزه با فساد تسامح و تعارف ندارد و دولت نیز باید به ساختارهای فساد توجه ویژه و اصلاح کند که در این باره برنامه ریزی های خوبی از سوی دولت صورت گرفته است.

آیت الله شعبانی موثقی با بیان اینکه برای جلوگیری از فساد باید شفافیت مالی ایجاد شود ادامه داد: باید به صورت ریشه ای ساختارهای اقتصادی ما از ایجاد فساد جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه مردم همدان هم اینک با مشکل آب مواجه هستند گفت: سال ۸۳ آبرسانی به همدان مصوب شد اما هم اینک سوال مردم این است که چرا در ۱۷ سال گذشته این طرح جدی گرفته نشده است.

امام جمعه همدان افزود: نهادهای متولی به علت ترک فعل و چرایی در اولویت قرار نگرفتن آبرسانی به همدان ورود کرده هر چند عمده مشکل تاخیر در اجرای این طرح ناشی از تخصیص اعتبارات در بعد ملی است و باید دولت های گذشته در این باره پاسخگو باشند.

آیت الله شعبانی موثقی ادامه داد:  چنانچه ترک فعلی رخ داده باید با مقصران برخورد شود چرا که تصویب این طرح در سال ۸۳ نشان از مشکل آب همدان است بنابراین نباید مصوبه ای زمین بماند.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی کمبود آب باید ضعف های خود را در برخورد با محیط زیست شناسایی کرد تاکید کرد: باید چرایی از بین رفتن باغ ها، فضای سبز و قنات های این شهر بررسی شود چرا که همه ما باید محیط بان و حافظ محیط زیست باشیم.

آیت الله شعبانی موثقی ادامه داد: برخی مواقع برنامه های توسعه با زیست بوم همدان تناسب ندارد و آسیب می زند که باید این مسائل مطالعه و پیش از اجرای طرحی در استان و حتی کشور آینده پژوهشی صورت گیرد.

دولت در تلاش شبانه روزی برای حل بحران آبی همدان است

وی با بیان اینکه دولت در تلاش شبانه روزی برای حل بحران آبی همدان است از مسئولان خواست گزارش کار بدهند و رسانه های استانی و ملی نیز لحظه به لحظه فعالیت های صورت گرفته را منعکس کند.

امام جمعه همدان افزود: یک هزار میلیارد تومان اعتبار دولت سیزدهم برای اجرای این طرح اختصاص داده و کار دولت سیزدهم در پیشبرد این طرح شایسته قدردانی است با این وجود این کار باید زودتر پیش بینی و به عنوان اولویت اتفاق می افتاد.

وی تاکید کرد: اگر کسی در پیش بینی و اجرای طرح کوتاهی کرده باید از مردم عذر خواهی کند چرا که مردم در سختی و مشقت برای تامین آب هستند.

آیت الله شعبانی موثقی با بیان اینکه ناراحتی مردم از این مساله به حق است افزود: از دولت درخواست می شود جدی تر، بیشتر و جهادی تر برای تکمیل این طرح تلاش کند.

وی گفت: در راستای "نذر آب" کسانی که در منزل چاه آب دارند از آب برای موارد غیر شرب استفاده کرده تا آب آشامیدنی بیشتر به افرادی که آبی ندارند برسد.

آیت الله شعبانی موثقی با تاکید بر اینکه باید در این بحران دست همدیگر را گرفت گفت: انتشار اخباری مبنی بر افزایش قیمت هر بطری آب معدنی به  ۳۵ هزار تومان در رسانه های داخلی و خارجی خلاف واقع است و از مردم انتظار می رود در صورت مشاهده گرانی آن را به سازمان صمت گزارش دهند.

وی اظهار داشت: کشاورزان بهار و کبودرآهنگ و روستاهای اطراف همدان در راستای نذر آب، آب چاه های خود را رایگان در اختیار دولت قرار دادند.

امام جمعه همدان با قدردانی از نجابت مردم همدان، صبر و حوصله و بزرگواری آنان گفت: با این وجود باید شبانه روز برای رفع مشکل کم آبی تلاش کرد.

نظر شما