شناسهٔ خبر: 55825408 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عملیات اجرایی طرح توسعه و نگهداشت میدان نرگسی آغاز شد

تهران- ایرنا- عملیات اجرایی طرح توسعه و نگهداشت میدان نرگسی با هدف افزایش تولید ۶ هزار بشکه نفت از این میدان، دقایقی پیش با حضور وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از طریق ارتباط تصویری آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، پروژه افزایش تولید نفت میدان نرگسی به میزان ۶ هزار بشکه در روز که از جمله طرح های تعریف شده در حوزه نگهداشت و افزایش تولید است که صبح امروز؛ ۴ شهریورماه در آیین رسمی بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی طرح های وزارت نفت از طریق ارتباط تصویری احمد هادی پور؛ مدیر امور فنی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران با وزیر و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، نمایندگان مجلس و مقامات استانی و سایر مدیران نفتی، به طور رسمی افتتاح شد.

هادی پور با اشاره به موقعیت جغرافیایی میدان نرگسی در ۳۵۰ کیلومتری گچساران، اظهار کرد: تولید نفت این میدان از لایه آسماری جهرم هم اکنون ۲۶ هزار بشکه در روز است، این در حالی است که این میدان توان تولید ۳۶ هزار بشکه نفت در روز را دارد.

وی افزود: بر اساس برنامه، حفاری ۴ حلقه چاه در میدان نرگسی هدفگذاری شده که با حفاری و تکمیل این چاه ها، احداث خطوط لوله جریانی، تسهیلات سرچاهی مربوط و ...، ۶ هزار بشکه نفت حاصل می شود ضمن اینکه ادامه برنامه تولید و توسعه در دستور کار است.

هادی پور ضمن تاکید بر عمل به مسئولیت های اجتماعی در اجرای طرح توسعه ای میدان نرگسی، گفت: اجرای این طرح توسعه ای، به طور مستقیم برای ۲۶۵ نفر و به طور غیر مستقیم برای ۸۰۰ نفر ایجاد اشتغال خواهد کرد.
به گفته وی، در پروژه میدان نرگسی، ۹۵ درصد کالاهای مصرفی نیز تولید داخل هستند.

گفتنی است، پروژه افزایش تولید نفت میدان نرگسی که از جمله طرح های تعریف شده در حوزه نگهداشت و افزایش تولید است،  پیش تر  از سوی شرکت ملی نفت ایران تصویب شده بود.

این طرح در حوزه عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و با همکاری شرکت حفاری دانا کیش در حوزه گچساران انجام شده و ارزش ارزی آن معادل ۶۰.۱ میلیون یورو است.

هدف از اجرای این طرح افزایش تولید نفت میدان نرگسی به میزان ۶ هزار بشکه در روز و رسیدن پتانسیل چاه ها و تاسیسات  به PGC مخزن که فاز نخست آن ساخت موقعیت و جاده دسترسی، حفاری و تکمیل ۴ حلقه چاه تولیدی، احداث خطوط لوله جریانی و تسهیلات سرچاهی مربوطه را شامل می شود.

نظر شما