شناسهٔ خبر: 55819148 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

تا سقف 20 هزار دلار چه خودروهایی می‌توان وارد ایران کرد؟

gadgetnews

صاحب‌خبر -

طبق قانون جدید، سقف واردات خودروهای خارجی به 20 هزار دلار محدود می‌شود؛ در این مطلب نگاهی داریم به ماشین خارجی هایی که در این رنج قیمتی می‌توان به ایران وارد کرد.

بالاخره در زمانی که زمزمه‌هایی از رفع تحریم‌ها به گوش می‌رسد، دولت هم راضی شده است که تقریبا بعد از 4 سال متوالی، واردات خودروهای خارجی را آزاد کند؛ اما با سقف 20 هزار دلار! اما اگر ماشین‌های چینی را کنار بگذاریم، با این بودجه چه انتخاب‌هایی را خواهیم داشت؟ در ادامه به این سوال پاسخ می‌دهیم. البته قبل از شروع کار باید اشاره کنیم که در این مقاله، فقط به سراغ خودروهای صفر کیلومتر می‌رویم و ماشین‌های دست دوم، علیرغم قیمت پایین‌تر، هیچ جایی در واردات نخواهند داشت و همچنین تمام این خودروها، مدل 2022 هستند. به علاوه اکثر گزینه‌های این لیست، به نسخه‌های استاندارد و بدون آپشن محدود می‌شوند تا قیمتی زیر 20 هزار دلار داشته باشند.

نگاهی به گزینه‌های جدید بازار ایران با سقف 20 هزار دلار پس از آزاد سازی واردات خودرو

فهرست خودورهای وارداتی به بازار ایران پس از رفع ممنوعیت خودروهای خارجی:

  • تویوتا 
  • هیوندای
  • کیا 
  • سوزوکی 
  • مزدا 
  • هوندا 
  • فولکس واگن
  • رنو 
  • سیتروئن و DS
  • اشکودا 
  • میتسوبیشی 
  • نیسان 

ماشین‌های تویوتا در ایران بعد از آزاد سازی واردات خودرو

رفع ممنوعیت وارد شدن تویوتا کرولا رفع ممنوعیت وارد شدن تویوتا کرولا

تویوتا کرولا

به نظر می‌رسد که دستِ خودروساز محبوب ژاپنی حتی بعد از رفع واردات خودرو هم از بازار کشور ما کوتاه خواهد بود. در حال حاضر، تویوتا کرولا مدل 2022 با قیمت 20.452 هزار دلار، ارزان‌ترین ماشین صفر کیلومتر و جدید تویوتا است که باز هم با سقف واردات مغایرت دارد. پس بیخیال تویوتاهای درجه یک شوید. پس به سراغ محصولات غیر بومی‌های آن‌ها می‌رویم.

تویوتا گلانزا و اوربان کروزر، ارزان‌ترین خودروهای صفر کیلومتر تویوتا هستند که در خاک هند تولید و مونتاژ می‌شوند. از آنجایی که رابطه صنعت خودروسازی ایران و هند طی سال‌های گذشته به مراحل بالاتری رشد پیدا کرده و حتی هندی‌ها قصد دارند تا در کارخانه‌های ما سرمایه گذاری کنند، امید است که به زودی تویوتا گلانزا (با قیمت 8300 دلار) و اوربان کروز 2022 (با قیمت 14 هزار دلار) را در خیابان‌های ایران ببینیم.

وضعیت هیوندای در پس آزاد سازی واردات خودرو

آزاد سازی واردات خودرو هیوندای اکسنت آزاد سازی واردات خودرو هیوندای اکسنت

هیوندای اکسنت

انتخاب در محصولات شرکت‌ کره‌ای هیوندای هم بسیار محدود است. هیوندای می‌تواند با دو خودرو سدان اکسنت و i10 مدل 2022 به بازار کشور ما وارد شود. سری اکسنت 2022 در بازه قیمت 17 تا 19.5 هزار دلار قرار دارد و این عدد در i10 مدل 2022 در رنج 14 تا 16 هزار دلار خواهد بود. همچنین بد نیست بدانید که هیوندای i20 مدل 2022 با قیمت 22 هزار دلار در نسخه پایه، حتی بعد از لغو ممنوعیت واردات خودرو هم به ایران نمی‌آید.

محصولات کیا در ایران بعد از لغو ممنوعیت واردات خودرو

آزاد سازی واردات خودرو سدان ریو آزاد سازی واردات خودرو سدان ریو

سدان کیا ریو

دیگر خودروساز کره‌ای هم به مانند رقیب خود یعنی هیوندای، برای ایران آن چنان سبد پرباری ندارد. محصولات جهانیِ این خودروساز خوش نام کره‌ای که در حال حاضر، امکان واردات نسخه‌های صفر کیلومتر آن‌‌ها به ایران وجود دارد شامل ریو با قیمت 13 هزار دلار، پیکانتو 11 هزار دلاری و کیا ونگا 15 هزار دلاری می‌شود. به علاوه کیا سول مدل 2022 هم با قیمت 19 هزار دلار، به هر زور و زحمتی هم که شده قصد دارد تا خود را در این لیست جای دهد.

آزاد سازی واردات خودرو پیکانتو آزاد سازی واردات خودرو پیکانتو

کیا پیکانتو

اما اگر کمی توقعات خودمان را پایین بیاوریم و به سمت هندی‌ها دست دوستی دراز کنیم، می‌توانیم کیا سونیت و کارنز 2022 را با قیمت‌های 10 و 12 هزار دلار، در لیست واردات خودروهای خارجی بعد از لغو ممنوعیت‌ها قرار دهیم. کیا سلتوس 2022 با قیمت 14 هزار دلار هم یکی دیگر از گزینه‌های مد نظر ما خواهد بود.

خودروهای وارداتی جدید سوزوکی مدل 2022

آزاد سازی واردات خودرو سوزوکی آزاد سازی واردات خودرو سوزوکی

سوزوکی ایگنیس

سوزوکی برخلاف تویوتا، می‌‌تواند بعد از لغو محدودیت‌های واردات خودرو با دست پر به ایران بیاید. خودروهایی مثل سلریو 2022 با قیمت 13 هزار دلار، سری ایگنیس 2022 با قیمت 11 تا 17 هزار دلار، نسخه استاندارد جیمنی 2022 با قیمت 19 هزار دلار، سری هاچ بک سوزوکی سوئیفت 2022 (به غیر از نسخه اسپرت) با قیمت 14 تا 18 هزار دلار و بالنو 2022 با قیمت 18 هزار دلار، با کیفیت‌ترین محصولات سوزوکی هستند که در لیست جدید واردات خودرو جای خواهند داشت.

محصولات سوزوکی در بازار هند

حالا به سراغ بازار هند می‌رویم تا با خودروهای اقتصادی و ارزان قیمت سوزکی هم آشنا شویم. سوزوکی‌های هندی صفر کیلومتر مدل 2022 که احتمالا بعد از آزاد سازی واردات خودرو به ایران وارد می‌شوند، خودروهای زیر هستند:

  • ماروتی آلتو K10 مدل 2022 با قیمت 7 هزار دلار
  • ماروتی برزا 2022 با قیمت 12 هزار دلار
  • کراس اور جمع و جور اس کراس (S Cross) با قیمت 14 هزار دلار
  • ماروتی واگن R مدل 2022 با قیمت 8 هزار دلار
  • ماروتی دزیره مدل 2022 با قیمت 7 هزار دلار
  • سوزوکی ماروتی ارتیگا 12 هزار دلار
  • ماروتی اسپرسو 6500
  • ماروتی XL6 با قیمت 16 هزار دلار
  • سدان کامپکت سیاز با قیمت 13 هزار دلار

ماشین‌های مزدا در ایران بعد از رفع ممنوعیت واردات خودرو

رفع ممنوعیت وارد شدن مزدا 2 رفع ممنوعیت وارد شدن مزدا 2

مزدا 2

فعلا باید بیخیال خودروهای جدید و متنوع مزدا شوید چرا که مزدا 2 مدل 2022 با قیمت 19500 دلار، درست در لبه تیغ واردات خودرو به ایران قرار می‌گیرد. این خودروساز فعلا در اروپا و آمریکای شمالی، روزکار خوشی را سپری می‌کند و احتمالا به این زودی‌ها سراغ ایران نیاید؛ حداقل با محصولات پرچمدار خود!

خودروهای جدید هوندا که می‌توانند وارد ایران شوند

آزاد سازی واردات خودرو هوندا WR-V آزاد سازی واردات خودرو هوندا WR-V

هوندا WR-V

سری هوندا سیتی در نسخه‌ی سدان و هاچ بک با بازه قیمت 14 تا 18 هزار دلار و سه نسخه از هوندا فیت با برچسب قیمت 15 تا 18 هزار دلاری، مهم‌ترین خودروهای این برند ژاپنی هستند که می‌توانند بعد از آزاد شدن واردات خودرو، به ایران وارد شوند. خوشبختانه بازار هند هم خواستگاه بعضی از مدل‌های اختصاصی هوندا است که در این کشور مونتاژ می‌شوند و برای آمدن به ایران هم شانس بالایی دارند. هوندا WR-V با قیمت 13 هزار دلار، هوندا جاز (Jazz) 11 هزار دلاری، سدان امیز (Amaze) با قیمت 9 هزار دلار و کراس اور جمع و جور هوندا HR-V با قیمت 18 هزار دلار در نسخه پایه، هندی‌های این برند هستند که دست کمی از تولیدات بومی هوندا ندارند.

محصولات جدید فولکس واگن و مهمان‌های جدید آلمانی بعد از آزاد سازی واردات خودرو

رفع ممنوعیت وارد شدن فولکس واگن آپ رفع ممنوعیت وارد شدن فولکس واگن آپ

فولکس واگن آپ

اگر شما هم دلتنگ رانندگی با آلمانی‌های جان سخت هستید، پس به دقت این قسمت را مطالعه کنید. اول از همه با جایگزین بر حق 206 یعنی هاچ بک جمع و جور فولکس واگن آپ (Up) آشنا شوید که در دو نسخه 2 و 4 چهار درب با قیمت 15 و 17 هزار دلار، می‌تواند یکی از گزینه‌های اصلی بازار ایران بعد از آزاد سازی واردات خودرو باشد. در ادامه محصولات بازار هند و چین را داریم که آن‌ها هم قابل توجه هستند و در ادامه می‌توانید لیست آن‌ها را داشته باشید:

  • ویرتوس با قیمت 16.66 هزار دلار
  • سدان کامپکت ونتو با قیمت 14.63 هزار دلار
  • هاچ بک پولو با قیمت 9 هزار دلار

محصولات مدل 2022 رنو برای واردات به ایران

آزاد سازی واردات خودرو رنو کیگر آزاد سازی واردات خودرو رنو کیگر

رنو کیگر

متاسفانه هیچ کدام از محصولات پرچمدار و درجه یک رنو، در پس آزاد شدن واردات خودرو هم جایی در کشور ما ندارند و اگر بخواهیم تا مدل‌های 2022 رنو را ببینیم، باید به سراغ محصولات اقتصادی و درجه 2 هندی برویم. خودروهای اختصاصی رنو برای بازار هند، شامل کراس‌ اورها و هاچ بک‌های جمع و جور و اقتصادی رنو تریبر و رنو کیگر می‌شوند که به ترتیب در بازه قیمت 11 و 14 هزار دلار قرار می‌گیرند. همچنین سری‌های مختلف رنو کویئد می‌توانند یکی از گزینه‌های اصلی برای رقابت با ساندرو، پژو 2008 و سیتروئن C3 به حساب بیایند که قیمت‌ آن‌ها در بازه 10 تا 17 هزار دلار قرار می‌گیرد. کوئید RTX ،AMT ،RXL ،Climber ،AMT ،easy و STD، پرفروش‌ترین نسخه‌های کوئید در بازار هند هستند.

ورود ماشین‌های سیتروئن و DS به ایران بعد از رفع ممنوعیت واردات

رفع ممنوعیت وارد شدن سیتروئن C3 رفع ممنوعیت وارد شدن سیتروئن C3

سیتروئن C3

در بین گزینه‌های سایت DS، هیچ خودرویی با برچسب زیر 20 هزار دلار دیده نمی‌شود و زمانی که به وب سایت سیتروئن هم می‌رویم، فقط یک نسخه استاندارد از C3 با گیربکس دستی و پیشرانه 1.2 لیتری با قیمت 19 هزار دلار وجود دارد که به نظر می‌رسد اصلا وارد ایران نشوند. چرا که شرکت سیتروئن قصد دارد تا این نسخه از C3 را به زودی با مدل 2023 جایگزین کند.

ماشین‌های جدید اشکودا در ایران پس از آزاد سازی واردات خودرو

رفع ممنوعیت وارد شدن اشکودا سیلویا رفع ممنوعیت وارد شدن اشکودا سیلویا

اشکودا سیلویا

خودروساز جوان و آینده دار شرق اروپا می‌تواند با محصولات اقتصادی و جذاب خود، یکی از گزینه‌های اصلی تصاحب بازار ایران پس از آزاد شدن واردات خودرو باشد. سدان‌های اشکودا اسلاویا و رپید (Rapid TSI) با قیمت 16 و 18 هزار دلار در کنار کراس اور اشکودا کوشاگ با قیمت 18 هزار دلار، اصلی‌ترین گزینه‌های این شرکت برای دوران جدید آزاد سازی واردات خودرو در ایران خواهند بود.

خودروهای جدید میتسوبیشی مدل 2022 برای حضور در بازار پس از آزاد شدن واردات خودرو

رفع ممنوعیت وارد شدن میتسوبیشی میراژ رفع ممنوعیت وارد شدن میتسوبیشی میراژ

میتسوبیشی میراژ هاچ بک و سدان G4

طبق محدودیت قیمتی 20 هزار دلاری، این خودروساز ژاپنی هم به مانند دیگر دوستان خود، حضور کمرنگی در کشور ما خواهد داشت. هاچ بک میراژ معمولی و سدان کامپکت میراژ G4 مدل 2022 با قیمت‌های 14 و 15 هزار دلار به همراه اوتلندر 2022 در نسخه استاندارد با برچسب 19.8 هزار دلار، اصلی‌ترین گزینه‌های با کیفیت میتسوبیشی برای حضور در خیابان‌های کشورمان هستند.

ماشین‌های جدید نیسان پس از آزاد سازی واردات خودرو به ایران

آزاد سازی واردات خودرو نیسان آزاد سازی واردات خودرو نیسان

نیسان Kicks

متاسفانه هیچ خودرویی از نیسان ژاپن که خارج از هند تولید یا مونتاژ شده باشد، در بازه قیمتی 20 هزار دلار وجود نداشته و تنها می توان به مونتاژی های هندی این شرکت امیدوار بود. نسخه هندی کراس اور نیسان کیکس (Kicks) با قیمت 17 هزار دلار در کنار سدان‌‌های کامپکت ورسا و ورسا S که در بازه قیمت 15 تا 18 هزار دلار قرار می‌گیرند و نیسان سنترا 20 هزار دلاری، اصلی‌ترین گزینه‌های این خودروساز ژاپنی برای ورود مجدد به بازار ایران خواهند بود.

همچنین بخوانید:

مهم‌ترین مطالب دنیای خودرو:

ماشین خارجی های ۱۸۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی به ایران می‌آیند؟

خودروهایی جذاب برای ورود به ایران با حجم موتور زیر ۱۰۰۰ سی سی

جزئیات واردات خودرو توسط صادرکنندگان فرش

آیا خودروهای جدید هیوندای به ایران وارد خواهند شد؟

نظر شما