شناسهٔ خبر: 55817513 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

بهادری جهرمی در اراک:

افزایش ۸ برابری نقدینگی طی ۸ سال/میدان‌داری مردم مشکلات را حل می‌کند

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه حدود ۴ سال است که نقدینگی بسیار زیادی در کشور ایجاد شده تصریح کرد: طی ۸ سال منتهی به شهریور ۱۴۰۰، حجم نقدینگی در کشور از ۴۶۰ هزار میلیارد به بیش از ۴ هزار هزار میلیارد رسیده و به نوعی ۸ برابر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در بدو ورود به استان مرکزی در جمع خبرنگاران در خصوص هدف از سفر به استان مرکزی ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدای دولت گفت: کشور ایران یکی از کشورهای اصلی قربانی تروریسم است.

بهادری جهرمی اظهار کرد: هیئت دولت در ایام هفته دولت در راستای سیاست میان مردم بودن و گفتگوی مستقیم و دوجانبه با مردم مقررشده همه اعضای دولت حداقل به دو استان سفر کنند و در جریان مشکلات و مسائل مردم قرار گیرند و با مدیران استانی گفتگو و تعامل داشته باشند و انتقال‌دهنده مسائل و مباحث استانی به هیئت دولت باشند.

وی ادامه داد: هفته دولت بهانه‌ای برای پرداختن بیشتر به مشکلات و مسائل مردم در استان‌ها و شهرستان‌ها است که موارد مهم با سرعت بیشتری به هیئت دولت منتقل شود.

سخنگوی دولت یادآور شد: توفیق شد که امروز در استان مفاخر پرور و بزرگ از نظر معنوی، مرکزی باشیم و این استان ظرفیت‌های بسیاری در حوزه‌های صنعتی و کشاورزی دارد و در رأس این‌ها سرمایه انسانی زیادی که مفاخر بزرگی از این استان بیرون آمده‌اند و خدمات بزرگی در حد ملی و بین‌المللی داشته‌اند.

بهادری جهرمی بیان کرد: انشاء الله دولت با حمایت از ظرفیت‌های نخبگانی و نیروی انسانی سعی می‌کند ظرفیت‌ها را فعال‌تر و پویاتر کند.

وی افزود: حدود سه الی چهار سال است که به‌واسطه نقدینگی بسیار زیادی که در کشور ایجادشده و طی ۸ سال منتهی به شهریور ۱۴۰۰ حجم نقدینگی در کشور ۸ برابر شده و از ۴۶۰ هزار میلیارد تومان به ۴ هزار میلیارد تومان رسیده و این حجم نقدینگی تورم شدیدی ایجاد کرده است.

سخنگوی دولت بیان کرد: این تورم مستمر وجود دارد چراکه این نقدینگی وجود خارجی دارد تا زمانی که نتوان آن را هدایت کرد و به سمت رشد اقتصادی برد این تورم مستمر موجب کاهش قدرت خرید مردم،کارمندان و بازنشستگان می‌شود.

بهادری جهرمی اظهار کرد: در حوزه بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی و کارمندان حقوق حداقل بگیر افزایش قابل‌قبول ۵۷ درصدی در بین کارمندان و کارگران ایجاد شد که بیشتر از میزان تورم بود و می‌تواند جبران‌کننده بخشی از فشار تورم ۴ سال اخیر باشد.

وی ادامه داد: این جبران هزینه‌ها برای سایر سطوح کارمندان کمتر اتفاق افتاده بود که برای جبران آن اخیراً سازمان امور اداری استخدامی و سازمان برنامه بودجه به توافق رسیدند تا بتوان افزایش حقوق را برای کارمندان و بازنشستگان لشکری و کشوری را به میزانی تعدیل کنند که البته جزئیات آن هنوز نهایی نشده اما چگونگی تأمین منابع که همانند روال معیوب گذشته منجر به ایجاد تورم نشود و  میزان افزایش در جلسات هیئت دولت و ستاد هماهنگی در حال بحث است.

سخنگوی دولت گفت: مهمترین دستاورد دولت در یک سال گذشته در میان مردم بودن و برداشتن فاصله میان مردم و دولت است و اینکه مردم واقعیت‌ها را احساس نکنند یکی از مشکلات گذشته بود. در این دولت با جهت‌گیری جدی که دولت دارد و گفتمانی که بر آن حاکم است و مردم را حاکمان اصلی کشور می‌داند این مهم تا مقداری برطرف شده البته این موضوع باید مستمر و در تمام سطح پیش رود تا حلال مشکلات باشد،اگر مردم میدان‌دار باشند قطعاً مشکلات حل خواهد شد.

 بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: همچنین در حوزه سلامت به‌ویژه کاهش چشمگیر فوتی‌های کرونایی دستاوردهایی حاصل شده بطوریکه که فوتی روزانه ۷۰۰ نفر در شهریور سال گذشته کاهش داشته است که این مهم نیز نتیجه همین با مردم بودن و حضور مردم در صحنه است که مردم با سیاست‌های دولت از تزریق واکسن استقبال کردند و این اتفاق رقم خورد.

سفر به شهرستان خمین به مناسبت هفته دولت، نشست شورای اطلاع رسانی استان و نشست با فعالان فرهنگی مساجد و هیات های اندیشه ورز از برنامه های پیش بینی شده سفر بهادری جهرمی دبیر و سخنگوی دولت به استان مرکزی است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما