شناسهٔ خبر: 55809876 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

ایران پاسخ آمریکا را دریافت کرد / تکذیب شایعه جواب منفی واشنگتن

ایران پاسخ آمریکا در مورد پیشنهاداتی برای لغو تحریم ها را دریافت کرد و شایعه جواب منفی واشنگتن هم تکذیب شد .

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از ارسال دیشب پاسخ واشنگتن به درخواست ها و نظرات ایران خبر داد و گفت: بررسی نظرات ایران به پایان رسید و پاسخ به اتحادیه اروپا ارسال شد .

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه هم با تایید این رویداد اعلام کرد: بررسی دقیق نظرات آمریکا آغاز شده و پس از تکمیل بررسی‌ها ، نظرات  به هماهنگ‌ کننده مذاکرات اعلام خواهد شد.

براساس این گزارش، محمد مرندی مشاور هیات مذاکره‌ کننده ایران هم  ادعای برخی رسانه ها مبنی بر جواب منفی آمریکا را تکذیب و اعلام کرد:  ادعای العربیه کاملا نادرست است. ایران به تازگی بررسی پاسخ را آغاز کرده و پس از آن به هماهنگ کننده اروپایی توافق، اطلاع خواهد داد.

شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم گفت: توافق برد - برد انجام شده و خطوط قرمز نظام هم رعایت شده است. همجنین تحریم نهادهای وابسته به مقام معظم رهبری نیز لغو شد.

وی ادامه داد: برجام به دست آمده و هر چند نسبت به هیات قبلی مذاکرات قوی‌تر نیست، ضعیف‌تر هم نیست .

نخست وزیر موقت اسرائیل هم مدعی شد، مخالف توافق با ایران نبوده اما مخالف برجام و توافق بد است و این توافق استانداردهای مدنظر رئیس جمهور بایدن هم را برآورده نمی‌کند. بنابراین در صورت نهایی شدن توافق ، اسرائیل ملزم به اجرا نخواهد بود و برای جلوگیری از تبدیل ایران به کشور هسته ای تلاش خواهد کرد.

انتهای پیام

نظر شما