شناسهٔ خبر: 55809501 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

دیگه چه خبر؟

صاحب‌خبر -
رسانه اصلاح طلب: 
باقری مقصر کاستی های برجام است

 خبر اول اینکه، یک رسانه اصلاح‌طلب در تحلیلی پر ایراد نوشت: «باقری‌کنی بازنده بزرگ این مذاکرات [مذاکرات رفع تحریم در دولت جدید] خواهد بود. موافقان برجام مخالفت‌های چند سال قبل او را فراموش نکردند و پس از این هم با مقایسه داده‌ها و ستانده‌های توافق، به نقد او خواهند پرداخت. او و مجموعه دولت، باید توضیح دهند دستاورد یک سال و نیم معطلی در برجام چیست؟» سایت «انتخاب» در حالی مدعی است که علی باقری پس از توافق با مقایسه داده‌ها و ستانده‌های خود مورد نقد واقع خواهد شد که نه تنها قرار نیست در مذاکرات جدید، داده‌ای بیش از آنچه دولت سابق در سند پرایراد برجام تعهد داده است پرداخته شود که حتی دولت سیزدهم متن پرخسارت وین شش را به متنی متوازن و بدون تعهد به مذاکرات آتی منطقه‌ای و موشکی تبدیل کرده است. علاوه بر این به اذعان سایت اصلاح‌طلب جماران و برخی دیگر از رسانه‌های اصلاح‌طلب، علی باقری در مذاکرات اخیر دستاوردهای بیشتری نسبت به برجام و حتی پیش‌نویس دولت قبل بدست آورده است که مدعیان سابق زبان دنیا در بدست آوردن آن عاجز بوده‌اند. به نظر می‌رسد حامیان دولت سابق که از هم‌اکنون نگران فاش شدن ابعاد خسارت‌بار پیش‌نویس گذشته شده‌اند با فرار رو به جلو و استفاده از کلید واژه «یک سال معطلی» تلاش دارند آنچه از دستاوردهای بدست آمده که بزرگانشان در جلسات خصوصی به آن اعتراف می‌کنند را کتمان نمایند. روایت ماه‌ها مجاهدت برای اصلاح متن پرخسارت «وین6» که ماحصل دولت گذشته است قطعاً به این فضاسازی غیرواقعی پایان خواهد داد.

لفاظی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی  علیه ایران

 خبر دیگر اینکه، «یائیر لاپید» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرد که توافق موجود برای احیای برجام، «توافقی بد» است و رژیم صهیونیستی با آن مخالف است. به گزارش فارس، در حالی که تحرکات مقامات رژیم اشغالگر قدس علیه مذاکرات برجامی برای رفع تحریم‌های ایران تشدید شده است، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با برگزاری یک نشست خبری علیه ایران لفاظی کرد. یائیر لاپید در یک نشست با خبرنگاران خارجی به آنچه  «توافق بد» با ایران خواند انتقاد کرد و لفاظی مقامات این رژیم علیه ایران را تکرار کرد. نخست‌وزیر تنها دارنده سلاح اتمی در منطقه غرب آسیا مدعی شد: «وقتی دائماً خط قرمزها را جابه‌جا می‌کنید، نمی‌توانید یک توافق خوب ایجاد کنید. از نظر ما، این توافق با استانداردهای تعیین شده توسط رئیس‌جمهور بایدن مبنی بر جلوگیری از تبدیل شدن ایران به یک کشور اتمی مطابقت ندارد.» این مقام ارشد کابینه رژیم اشغالگر قدس با لفاظی علیه ایران ادامه داد: «ما برای همه شفاف کردیم که اگر[این] توافق امضا شود، اسرائیل را مقید نمی‌کند. ما برای جلوگیری از تبدیل شدن ایران به یک کشور اتمی تلاش خواهیم کرد.»

واکنش ایران به تجاوز ارتش امریکا به سوریه

 دست آخر اینکه،  ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه تجاوز بامداد روز چهارشنبه ارتش امریکا به مردم و زیرساخت‌های سوریه را نقض حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی این کشور دانست و آن را قویاً محکوم کرد. به گزارش «ایران»، سخنگوی وزارت امور خارجه این تجاوز جدید ارتش امریکا علیه مردم سوریه را یک اقدام تروریستی علیه گروه‌های مردمی و مبارز مخالف اشغالگری توصیف و هرگونه وابستگی آنان را به جمهوری اسلامی ایران تکذیب کرد. کنعانی تصریح کرد: استمرار حضور نظامیان امریکایی در بخش‌هایی از خاک سوریه، برخلاف قوانین بین‌المللی و ناقض حاکمیت ملی این کشور بوده و اشغالگری به شمار می‌‌رود و بر این اساس باید فوراً سوریه را ترک نموده و به غارت ثروت‌های نفتی و غلات این کشور خاتمه بخشند. سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین ادعای مبارزه با تروریسم را صرفاً بهانه‌ای برای ادامه اشغالگری دانست و تصریح کرد، اعتراف مقامات امریکایی مبنی بر ایجاد داعش توسط امریکا، هنوز از افکار عمومی مردم منطقه پاک نشده است.

برچسب‌ها:

نظر شما