شناسهٔ خبر: 55807416 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

اخبار

صاحب‌خبر -
نوسان معاملات توافقی دلار در نرخ ۲۷ هزار تومان

معاملات توافقی دلار در بازار ارز روز چهارشنبه‌، دوم شهریورماه در کانال قیمتی ۲۷ هزار تومان کار خود را آغاز کرد، اما بلافاصله وارد کانال ۲۸ هزار تومان شد و در پایان معاملات به 27800 تومان رسید. به گزارش ایرنا، اواخر خردادماه بود که بانک مرکزی برای ساماندهی بازار ارز در تعامل با کانون صرافی‌ها، صرافی‌های معتبر و صادرکنندگان به این جمع‌بندی رسید که بازار توافقی عرضه و تقاضا راه‌اندازی شود. سپس امکان معاملات توافقی ارز در صرافی‌ها و بازار متشکل ارزی فراهم شد. روز دوشنبه، ۳۱مردادماه در آغاز به کار فعالیت بازار توافقی ارز، دلار با قیمت ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان و با حجم پنج هزار دلار معامله شد و در زمان کوتاهی وارد کانال ۲۸ هزار تومان شد. معاملات توافقی دلار در روز معاملاتی سه‌شنبه، یکم شهریورماه کار خود را با ۲۸ هزار و ۳۹۰ تومان آغاز کرده بود و در پایان با نرخ ۲۸ هزار و ۹۰۰ تومان به کار خود پایان داد. حجم معاملات دلار توافقی در پایان این روز ۶ میلیون و ۲۲ هزار و ۴۰۰ تومان بود.

مشکل اتباع خارجی برای خرید نان با کارتخوان هوشمند حل شد

مشاور وزیر اقتصاد اظهار داشت: تدبیر پیش‌بینی شده این است که یکی از کارت‌های بانکی نانوایان از طریق همان کارتخوان هوشمند که در نانوایی تجهیز شده توسط نانوا در سامانه ثبت می‌شود و موارد استثنایی خرید نقدی نان از سوی مردم از این روش انجام خواهد شد.
محمد جلال در گفت‌وگو با ایلنا درباره تعیین تکلیف نحوه خرید نان جمعیتی از مردم کشورمان از جمله اتباع خارجی و یا افرادی که به هر دلیلی کارت بانکی ندارند، با اجرای طرح هوشمند‌سازی یارانه نان اظهار داشت: وزارت کشور با یک رویکرد راهبردی  در حال مدیریت این موضوع بویژه برای اتباع خارجی  است و قرار بر این بوده که با رعایت مقررات و ضوابطی که تنظیم می‌کنند برای این افراد هم کارت بانکی صادر شود اما تا زمانی که صدور کارت برای این افراد به فراگیری برسد و این جمعیت دسترسی به کارت بانکی داشته باشند، وزارت اقتصاد راهکاری را پیش‌بینی کرده است. وی ادامه داد: تدبیر پیش‌بینی شده این است که یکی از کارت‌های بانکی نانوایان از طریق همان کارتخوان هوشمند که در نانوایی تجهیز شده توسط نانوا در سامانه ثبت می‌شود و موارد استثنایی خرید نقدی نان از سوی مردم از این روش انجام خواهد شد یعنی پول نقد از افرادی که به هر دلیلی امکان خرید نان با کارت بانکی را ندارند اخذ شده و نانوا از کارت خود به نیابت از مشتری استفاده می‌کنند و به ازای نان خریداری شده و پول نقدی دریافت شده از مشتری، انتقال وجه از کارت بانکی خود به کارتخوان هوشمند را انجام می‌دهد. مشاور وزیر اقتصاد تأکید کرد: البته نانوایان باید بدانند که از این مسیری که تعبیه شده صرفاً امور افرادی که فاقد کارت بانکی هستند باید استفاده و شرایط را مدیریت کنند و مسیری نخواهد بود که بتوانند از طریق آن تراکنش‌های غیرواقعی تولید کنند چراکه تمام تراکنش‌ها تحلیل می‌شوند. وی تأکید کرد: جهت اینکه محدودیتی برای خرید و تأمین نان متوجه افرادی که در زمان خرید، کارت به همراه ندارند یا اساساً دسترسی به کارت بانکی ندارند، ایجاد نشود این امکان پیش‌بینی شده و تا ١٠ روز آینده دستورالعمل آن به نانوایان از طریق پیامک و مدیران استانی اتحادیه‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد و زیرساخت‌‌های آن تا یک هفته آینده نهایی خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما