شناسهٔ خبر: 55801002 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نگهداری و نصب ۵۰۰ آبخوری و آب سردکن در معابر مشهد

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: بیش از ۵۰۰ آبخوری در مشهد و ۴۵ آبخوری سنگی جدید با طراحی ایرانی-اسلامی درمشهد نگهداری و نصب شده است.

صاحب‌خبر -

محسن رهنمایی مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: رشد و توسعه مشهد در سال‌های اخیر و افزایش تعداد زائران و مجاوران حریم نورانی رضوی موجب شده تا مدیریت شهری ارتقا کیفی و کمی انواع مبلمان شهری را به عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های خود قرار دهد؛ چرا که مبلمان شهری علاوه بر زیبایی بصری محیط شهری، نقش بسیار مهمی در افزایش رفاه و رضایتمندی زائران و مجاوران خواهد داشت.

 او افزود: آبخوری‌ها به عنوان یکی از اصلی‌ترین مبلمان‌های شهری در کلانشهر‌ها محسوب می‌شوند و در حال حاضر بیش از ۵۰۰ عدد آبخوری و آب‌سردکن در این شهر جانمایی شده است.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد ادامه داد: در سال‌های اخیر با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تلاش شده تا با طراحی‌های متناسب با معماری ایرانی-اسلامی، آبخوری‌های جدیدی در نقاط مختلف شهر نصب شود تا هویت بصری و زیبایی منظر شهری به طور قابل توجهی افزایش پیدا کند.

 رهنمایی بیان کرد: نصب ۴۵ عدد آبخوری سنگی در نقاط پر تردد شهری تا پایان امسال در دستور کار قرار گرفته است و تا کنون ۱۹ مورد آن در خیابان‌ها و محور‌های منتهی به حرم مطهر رضوی نصب شده است.

 او تصریح کرد: کیفیت بالا، دوام، همسویی با اقلیم و معماری و نظافت آسان بخشی از مزایای آبخوری‌های سنگی جدید است.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد تاکید کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کلی آبخوری‌های سطح شهر به صورت مداوم، توسط نیرو‌های خدمات شهری مستقر در مناطق سیزده‌گانه مشهد ضدعفونی می‌شوند.

نظر شما