شناسهٔ خبر: 55792068 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

معاون اول قوه قضاییه: ما آمادگی داریم همه کسانی که مدعی حمایت از حقوق بشرند، زندان‌های ایران را ببینند

معاون اول قوه قضاییه ضمن تاکید بر اینکه در زندان‌های ما باز است گفت: کسانی که مدعی حقوق بشرند، بیایند و ببینند که جمهوری اسلامی ایران با زندانیان اعم از زندانیان سیاسی و عادی چگونه رفتار می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ به نقل از قوه قضاییه، حجت الاسلام محمد مصدق در اولین جشنواره "تجلیل از کارکنان ساعی زندان‌های سراسر کشور" که با حضور مسئولین قضایی و اجرایی کشور در قالب جشنواره «شهید لاجوردی» در مجموعه فرهنگی ورزشی غدیر برگزار شد، گفت:  خدمت کردن در سازمان زندان ها، افتخاری برای آن فرد است و جزو سخت ترین شغل هایی است که در دنیا مطرح است و کار سختی را دارند.کنند.

معاون اول قوه قضاییه با طرح این سوال که چرا فردی را زندانی می کنیم؟ گفت: اساسا اجرای مجازات، حسن ذاتی دارد، صرف نظر از  اینکه کسی متنبه شود یا نه؟ بازدارنده است یا خیر؟ دیدگاه مکتب اسلام راجع به اصلاح مجرمان،  دیدگاه جامعی است و هدف از مجازات مجرمان را  بازاجتماعی کردن مجرم و اماده کردن او برای یک زندگی سالم و عبرت گرفتن او و ... می داند.  

وی افزود: در نظام جمهوری اسلامی ایران، مسئولان زندان‌ها در این مسیر قدم برمی دارند و مهم رویکرد است و بحمدالله رویکرد مدیران این است.

مصدق با تاکید براینکه در زندان‌های ما باز است، گفت:  کسانی که مدعی حقوق بشرند، بیایند و ببینند که جمهوری اسلامی ایران با زندانیان اعم از زندانیان سیاسی و عادی چگونه رفتار می‌کند و این افتخاری برای جمهوری اسلامی است. جز تعداد اندکی که گاهی وقتها سرو صدا می کنند، امروز افرادی که در زندان هستند را بیایید و ببینید.

وی ادامه داد: ما آمادگی داریم همه کسانی که مدعی حمایت از حقوق بشرند،  زندان‌های ایران را ببینند که چگونه با زندانیان رفتار می‌شود.

معاون اول قوه قضاییه افزود: بحمدالله زندانیان جدیدالورود و بازداشت‌های کوتاه مدت کاهش یافته است.

منبع: ایسنا

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما