شناسهٔ خبر: 55790470 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

وزارت کشور؛ سرنخ مشکل واریز نشدن یارانه سوخت ناوگان سواری کرایه

بیش از سه ماه است که یارانه مابه التفاوت سوخت چند ده هزار راننده سواری کرایه در بخش حمل و نقل جاده ای (بین شهری)، واریز نشده است.

صاحب‌خبر -
تین نیوز

بیش از سه ماه است که یارانه مابه التفاوت سوخت چند ده هزار راننده سواری کرایه در بخش حمل و نقل جاده ای (بین شهری)، واریز نشده است.

به گزارش تین نیوز، عدم واریز یارانه سوخت این رانندگان با اعتراض و انتقاد شدید آنان در شبکه های اجتماعی همراه بوده است.

دبیر کانون سراسری انجمن های صنفی رانندگان سواری کرایه در این زمینه به خبرنگار ما گفت: رانندگان سواری کرایه به این امید که در انتهای هر ماه یارانه مابه التفاوت سوخت به حسابشان واریز می شود حدود ۲۰ روز از ماه را با بنزین سه هزار تومانی و با کرایه های مصوب که ۵۰ درصد با تورم روز فاصله دارد، فعالیت می کنند.

حمید حسین زاده افزود: اکنون با گذشت بیش از سه ماه از آخرین واریزی، این استرس و ابهام برای آنان وجود دارد که  آیا بالاخره این مبلغ  واریز می شود؟چه زمانی واریز می شود؟ مبادا اصلا واریز نگردد؟

وی اظهار کرد: اگر این مبلغ واریز نشود رانندگان سواری کرایه متضرر خواهند بود چرا که فعالیت با این وضعیت سودی برایشان ندارد چرا که به لحاظ گرانی خدمات و لوازم یدکی خودرو چه بسا فعالیت با این هزینه ها در کل موجب ضرر است و ابهام از این بابت که هیچ مسئول و ارگانی جوابگوی این رانندگان و تشکل های مربوطه آنها حتی در سطح صدور یک اطلاعیه و جواب ساده نیست.

او عنوان کرد:  رانندگان جاده ای زیر مجموعه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور هستند اما این سازمان نیز خبر درستی از این بابت نداشته و نداده زیرا نمی تواند اطلاعات موثق  داشته باشد یا کسب کند چرا که ظاهرا وزارت کشور تولیت این سازمان را بر رانندگان جاده ای به رسمیت نشناخته است و حتی یک نماینده ای از این سازمان در کمیته سوخت مربوطه که متشکل از وزارت کشور، برنامه و بودجه، شرکت ملی نفت و اتحادیه تاکسیرانی داخل شهری است، را نپذیرفته تا ایشان با کسب اطلاعات  لازم بتواند به زیر مجموعه خود آگاهی داده و دلایل تاخیر طولانی عدم واریز یارانه مابه التفاوت سوخت را اطلاع رسانی کند.

این مقام صنفی گفت: با وضعیت موجود، بخشی از رانندگان به خصوص آنانی که در مناطق محروم و مسیرهای طولانی فعالیت می کنند کاملا فعالیت جاده ای خود را تعطیل کرده و یا در خانه نشسته اند و یا با کارگری موقت تلاش می کنند فعلا حداقل  امرار معاش کرده و بیش از این شرمنده خانواده نباشند.

حسین زاده تاکید کرد: لازم است مسئولان ذیربط گوشه چشمی به چند ده هزار راننده مستأصل و نگران سواری کرایه داشته و در این خصوص جلسه ای ترتیب داده و در صورت امکان  محبت نموده و موضوع را پیگیری و اطلاع رسانی کنند.

نظر شما