شناسهٔ خبر: 55785188 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

دیدار وزیر امور خارجه با رییس دولت انتقالی مالی

وزیر امور خارجه امروز با رئیس دولت انتقالی مالی دیدار و گفت‌وگو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان که در راس هیات بلندپایه سیاسی - اقتصادی جهت دیدار با مقام‌های جمهوری مالی و برگزاری کمیسیون مشترک همکاری های جامع، در حال دیدار از باماکو هستند، روز سه‌شنبه با ژنرال Assimi Goita رئیس دولت انتقالی مالی دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار، ضمن ارائه گزارشی از برگزاری موفقیت‌آمیز اولین کمیسیون مشترک همکاری‌های جامع دو کشور، آمادگی جمهوری اسلامی ایران در توسعه همکاری‌های اقتصادی، دفاعی و علمی - فناوری با کشور مالی را اعلام کرد.

وی ضمن تقدیر از تلاش‌های دولت مالی در مبارزه با جریانات تروریستی، با مرور مبارزات جمهوری اسلامی ایران علیه تروریسم منطقه‌ای در عراق و سوریه، شکست داعش را نتیجه تلاش‌های مستمر ایران با همکاری دولت‌های مرکزی سوریه و عراق دانست.

آسیمی گویتا، رییس دولت انتقالی مالی نیز در این دیدار ضمن قدردانی از وزیر امور خارجه به جهت برگزاری موفق کمیسیون مشترک همکاری‌های جامع، خواستار تسریع و توسعه همکاری‌های همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران شد.

وی ادامه داد: جایگاه مهم جمهوری اسلامی ایران در معادلات سیاسی منطقه‌ای و بین‌المللی، نتیجه ایستادگی مردم و رهبری ایران در برابر تحریم‌های ظالمانه بوده و مردم مالی نیز با الگوبرداری از موفقیت‌های ملت ایران، به مبارزات خود در برابر زیاده‌خواهی‌های خارجی ادامه خواهد داد.

نظر شما