شناسهٔ خبر: 55783721 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دبیرکل ناتو: کمک تسلیحاتی به اوکراین را بیشتر کنید

دبیرکل ناتو با بیان این‌که زمستان سخت در راه است از کشور‌های غربی خواست تا سلاح‌های بیشتری را برای کمک به اوکراین ارسال کنند.

صاحب‌خبر -

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ائتلاف ناتو از کشور‌های غربی خواسته است تا سلاح‌های بیشتری را برای کمک به اوکراین برای بازپس‌گیری سرزمین‌های که تحت سلطه روسیه است از جمله شبه‌جزیره کریمه، فراهم کنند.

به گزارش نیوزویک، استولتنبرگ در سخنرانی روز (سه‌شنبه) در نشستی با عنوان «پلتفرم کریمه» همچنین هشدار داد که زمستان سختی برای اوکراین و حامیان آن در ائتلاف ناتو در پیش است و نیاز به ادامه حمایت از کی‌یف با وجود هزینه‌ها دارد.

استولتنبرگ گفت: «ناتو بخشی از گروه تماس دفاعی اوکراین به رهبری آمریکا برای کمک و حمایت از اوکراین است و من فعالانه با رهبران درگیر هستم تا از آن‌ها بخواهم که سلاح‌ها و مهمات بیشتری را سریع‌تر تهیه کنند.»

بیشتر بخوانید:

زمستان در راه است و سخت خواهد بود

دبیرکل ناتو گفت: «زمستان در راه است و سخت خواهد بود. آنچه اکنون می‌بینیم یک جنگ فرسایشی است. این نبرد اراده‌ها و نبرد تدارکات است. بنابراین، ما باید حمایت خود را از اوکراین در درازمدت حفظ کنیم تا اوکراین به عنوان یک کشور مستقل و مستقل پیروز شود.»

نیوزویک گزارش داد، استولتنبرگ به دیگر رهبرانی پیوست که در این اجلاس سخنرانی کردند و خواستار بازگرداندن کریمه به کنترل اوکراین شدند.

به گزارش این خبرگزاری، دبیرکل سازمان ملل مدعی شد: «۸ سال پیش، روسیه به‌طور غیرقانونی کریمه را ضمیمه کرد و آن را به یکی از نظامی‌ترین مناطق اروپا تبدیل کرد و ۶ ماه پیش از آغاز حمله به‌عنوان سکوی پرتاب برای تهاجم کامل به اوکراین استفاده کرد.»

نظر شما