شناسهٔ خبر: 55764466 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

آرایش جنگی صهیونیست‌ها پس از هشدار‌های حزب‌الله

روزنامه جوان

مقامات و رسانه‌های صهیونیست با اذعان به جدیت حزب‌الله لبنان در دفاع از منافع ملی به منظور بهره‌مندی از منابع گازی، همگی تأکید دارند که این رژیم باید تمام تلاش خود را به کار گیرد تا مانع از هر درگیری احتمالی شود. اما با این حال ارتش صهیونیستی خود را برای هرگونه درگیری آماده کرده و درمرز با لبنان به حالت آماده‌باش درآمده است.

صاحب‌خبر -

 

حزب‌الله لبنان به صراحت اعلام کرده است که از حقوق مردم این کشور دفاع خواهد کرد. این موضع‌گیری قاطع به دنبال تداوم اختلافات مرزی میان صهیونیست‌ها و لبنان، بیش از هر چیزی در سخنان سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله خود را نشان داده و صهیونیست‌ها را به تکاپو انداخته است. نصرالله روند جنگ و صلح را منوط به تصمیمات صهیونیست‌ها در میز مذاکرات درباره ترسیم مرز‌های دریایی دانسته تا جایی که احتمال درگیری‌ها را بعید ندانسته است. اگر چه بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز دو شنبه در مصاحبه با رادیو اسرائیل سعی کرد با رجزخوانی، اینطور القا کند که تل‌آویو در این موضوع دست برتر دارد. وی گفت: «وضعیت تنش با حزب‌الله لبنان ممکن است به یک نبرد تبدیل شود. امیدوارم مجبور نباشیم وارد جنگ با لبنان شویم، زیرا این یک تراژدی برای کشور لبنان و شهروندان آن خواهد بود.» گانتس در عین حال در خصوص آینده تنش‌ها میان بیروت و تل‌آویو در خصوص سکو‌های گازی و حفاری‌ها ناچار شد کمی ملایم‌تر سخن بگوید: «من معتقدم که در آینده یک سکو در سمت ما و یک سکو در سمت لبنان وجود خواهد داشت.»
آماده‌باش صهیونیست‌ها در مرز لبنان
رسانه‌های رژیم صهیونیستی تصویر روشن‌تری از بیم صهیونیست‌ها ترسیم کرده‌اند. به ویژه که رسانه‌های این رژیم بار‌ها اذعان کرده‌اند که شهروندان آن‌ها به اظهارات سیدحسن نصرالله بیشتر از مقامات تل‌آویو اعتماد دارند و بر این باورند که نصرالله به وعده‌هایش عمل خواهد کرد. کانال ۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی روز یک شنبه مدعی شد که این رژیم از طریق میانجی‌ها درباره مرز‌های دریایی مورد منازعه، پیشنهادی جدید به لبنان ارائه کرده است. روز دو شنبه نیز کانال ۱۲ تلویزیون این رژیم اعلام کرد که تل‌آویو از بیم اینکه حزب‌الله قبل از امضای توافق ترسیم مرزی دست به عملیاتی بزند، در مرز لبنان و فلسطین اشغالی در آماده‌باش مستمر خواهد بود. از طرفی، همزمان با گشت‌زنی هواپیما‌های جاسوسی بدون سرنشین صهیونیست‌ها در آسمان مزارع شبعا و تپه‌های اشغالی کفر شوبا، شبکه الجدید اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در ادامه نقض حاکمیت لبنان، چند گلوله منور به اطراف سایت رادار نظامی در شهرک شبعا در جنوب این کشور شلیک کرد.
تعلل امریکا در توافق ترسیم مرز‌های دریایی
نبیل قاووق، عضو شورای مرکزی جنبش حزب‌الله لبنان به طور ویژه از نقش امریکا انتقاد کرد و گفت که امریکا با تعلل و وقت‌کشی، حق لبنان را تضییع و به دشمن اسرائیلی برای پژوهش، اکتشاف و استخراج نفت و گاز زمان می‌دهد. شیخ قاووق در مراسمی که به مناسبت چهلمین سال تأسیس مقاومت و بزرگداشت سالگرد پیروزی آگوست ۲۰۰۰ در صیدا برگزار شد، گفت که در نتیجه موضع امریکا، لبنان در گذشته نیز از حق خود محروم شد. وی گفت: «مقابله مقاومت و تحمیل معادلات جدید راه را بر تعلل امریکا بست و از سیاست جلب رضایت سفارتخانه‌ها به ضرر منافع، ثروت ملی و کرامت (لبنان) جلوگیری کرد.»
تهدیدات حزب‌الله توخالی نیست
رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر بار‌ها حاکمیت لبنان را نقض کرده است. مقامات لبنان نیز بار‌ها شکایت خود را به شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر نقض قطعنامه ۱۷۰۱ توسط رژیم صهیونیستی ارائه کرده که تاکنون این شورا هیچ اقدام مؤثری را انجام نداده است. این بار تجاوز رژیم صهیونیستی به حریم آبی لبنان و حفاری و استخراج گاز از این منطقه خشم حزب‌الله را به دنبال داشته است. میکی لوی، رئیس کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) از مناطق مرزی اراضی اشغالی و لبنان بازدید کرده است. وی در جریان این بازدید به نیرو‌های رژیم صهیونیستی در مرز لبنان گفت: «نباید در مقابل چالش‌هایی که حزب‌الله تلاش می‌کند که آن‌ها را به ما تحمیل کند، سکوت کنیم. ارتش اسرائیل برای سناریو‌های مختلف آماده است و چالش را به خوبی درک می‌کند.» همچنین، عاموس یادلین، ژنرال فرماندهی نیرو‌های ذخیره رژیم صهیونیستی دیروز تصریح کرد که این رژیم باید آماده درگیری نظامی گسترده با حزب‌الله باشد و باید مقامات تل‌آویو تلاش خود را برای ممانعت از درگیری انجام دهند. این هشدار یادلین، نشانه‌ای از جدی گرفتن تهدیدات سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در خصوص هدف قرار دادن تأسیسات و میادین گازی رژیم صهیونیستی در بستر دریای مدیترانه است. این مقام صهیونیست با اعتراف به اینکه تهدیدات حزب‌الله، توخالی نیست، به ارسال سه پهپاد به سمت میادین گازی «کاریش» و تحرکات حزب‌الله در مرز با فلسطین اشغالی اشاره کرد.

نظر شما