شناسهٔ خبر: 55764392 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز:

هیچگونه خاموشی برنامه ریزی شده نداشتیم/ ۱۳ میلیارد تومان پاداش مدیریت و کاهش مصرف به مشترکان خانگی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز با اشاره به اقدامات اجرایی شده از سوی صنعت برق و توانیر برای تابستان امسال گفت: امسال با توجه به هدف تعیین شده در سطح ۱۰ شهرستان تحت مدیریت این شرکت هیچگونه خاموشی برنامه ریزی شده نداشتیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، محمدرضا سلاحی در نشست خبری با خبرنگاران افزود:  پیش‌بینی می‌شد در بخش مشترکان خانگی تابستان امسال مانند سنوات گذشته، افزایش بیش از ۵ درصدی مصرف را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: به واسطه همکاری خوب مردم، نه تنها افزایشی نداشتیم بلکه تاکنون بیش از ۱۳ میلیارد تومان پاداش مدیریت و کاهش مصرف به مشترکان خانگی تعلق گرفته و روی قبوض افراد مشمول، لحاظ شده است.

سلاحی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته به واسطه ناترازی بین تولید و مصرف انرژی برق مشکلاتی در زمینه تامین برق مشترکان بخش‌های مختلف داشتیم، تصریح کرد: با توجه به اینکه رفع ناترازی در بخش تولید انرژی برق، اقدامی زمان‌بر و هزینه‌بر محسوب می‌شود، نیازمند اجرای برنامه‌های کوتاه مدت در مدیریت مصرف بودیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز با بیان اینکه رویکرد اصلی در اجرای پروژه‌ها افزایـش رضایت­مندی، محرومیت ­زدایی و توسعه عادلانه زیرساخت­های انرژی است؛ عنوان کرد: عدالت محوری در توزیع خدمات و امکانات، استفاده بهینه از زیرساخت‌ها، تامین برق مطمئن و پایدار برای مشترکان از رویکردهای مهم توزیع برق شیراز است که برگرفته از رویکرد کلی دولت بوده است.

وی با اشاره به تاکید دولت در  عدالت محوری و محرومیت زدایی گفت: سال گذشته ۳۰۰ میلیارد ریال در زمینه اصلاح، ایمن سازی و توسعه بـرق ۷۰ روستای هدف هزینـه شد و امسال نـیز ۳۵۰ میلیارد ریال در این بخش هزیـنه خواهد شد.

سلاحی با اشاره به کاهش مصرف در بخش اداری با لحاظ کردن سیاست‌های دولت، یادآور شد: امسال شاهد همکاری مناسب بخش‌های کشاورزی و صنعت بوده ایم اما میزان مصرف در این بخش‌ها و در مقایسه با سال گذشته افزایش داشت.

مدیرعامل توزیع برق شیراز در ادامه به برنامه های هفته دولت، اشاره و بیان کرد: هفته دولت امسال پروژه‌هایی در پنج سرفصل شامل نیرورسانی، اصلاح و بهینه سازی، روشنایی معابر، برق رسانی کشاورزی و روستایی، با اعتباری بیش از ۶۱۵ میلیارد ریال در سطح ۱۰ شهرستان افتتاح می‌شود.

سلاحی خاطرنشان کرد: با افتتاح این پروژه بیش از3 هزار خانوار در ۱۰ شهرستان از مزایای آن در بخش‌های مختلف بهره مند خواهند شد. وی گفت: تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار دارای کد آبادی تحت پوشش این شرکت تاکنون برقدار شده‌اند.

سلاحی با اشاره به اینکه بهسازی و نوسازی شبکه‌های برق روستایی از سال گذشته آغاز شد و امسال نیز تداوم خواهد داشت، ابراز کرد: از طرفی برق رسانی به ۲ روستای سرونخودی سروستان و گشتاسب آباد که به تازگی کد آبادی گرفته بودند نیز از سال قبل شروع و امسال آماده بهره برداری است.

وی افزود: برق رسانی به روستای سرونخودی با ۲۰ خانوار ساکن و با اعتبار ۶.۵ میلیارد تومان و برقرسانی به روستای گشتاسب آباد با ۳۰ خانوار با اعتباری بالغ بر ۳.۵ میلیارد تومان، است.

خط قرمز دولت تامین برق پایدار مشترکان بخش‌های خانگی و تجاری بود

در ادامه معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: خط قرمز دولت تامین برق پایدار مشترکان بخش‌های خانگی و تجاری بوده است چنانچه امسال با برنامه‌ریزی دقیق و مدیریت جهادی برای جلوگیری از اعمال خاموشی بعد از چند سال شاهد کمترین مشکل بودیم.

محمدمهدی فتحی با اشاره به اینکه تابستان امسال شاهد کاهش مصرف برق در بخش خانگی و افزایش مصرف توسط مشترکان بخش‌های مولد در محدوده تحت مدیریت این شرکت بودیم، بیان کرد: با اقدامات اجرایی شده از ابتدای تابستان   تاکنو در حوزه ۱۰ شهرستان تحت مدیریت این شرکت، هیچگونه خاموشی برنامه ریزی شده در بخش‌های خانگی و تجاری اعمال نشد.

فتحی یادآور شد: امسال شاهد بیشترین همکاری از سوی مشترکان برق خانگی بودیم و بیش از ۱۳ میلیارد تومان نیز پاداش مدیریت مصرف به مشترکان خانگی تعلق گرفته است.

 وی همکاری مشترکان بخش‌ کشاورزی با توزیع برق شیراز را مناسب ارزیابی و عنوان کرد: با توجه به اینکه راندمان آب دهی در بخش کشاورزی طی ساعات گرم روز بسیار پائین است، مقرر شد که طی تفاهمی با کشاورزان، به ازای ۵ ساعت خاموشی روزانه، کل برق مصرفی دیگر ساعات همکاری کنندگان این بخش، رایگان محاسبه شود.

۱۰ میلیارد تومان نیز پاداش روی قبوض آنها محاسبه و اعمال شد

فتحی ادامه داد: سال گذشته ۹۴۸۹ مشترک بخش کشاورزی با توزیع برق شیراز تفاهمنامه همکاری برای پیک سایی مبادله کرده و ۱۰ میلیارد تومان نیز پاداش روی قبوض آنها محاسبه و اعمال شد.

به  گفته وی تابستان امسال ۱۵ هزار و ۵۷۰ مشترک تفاهم­نامه را امضا کردند که با توجه به تداوم همکاری هنوز میزان پاداش مشخص نشده است.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق شیراز با بیان اینکه در بخش صنعت نیز شاهد رشد تعداد صنایع همکار در تابستان امسال بودیم، عنوان کرد: سال گذشته ۲۰ مشترک بزرگ صنعتی در حوزه توزیع برق شیراز تفاهم­نامه مبادله کرده که امسال این تعداد به ۱۳۹۰ مشترک افزایش داشته است.

فتحی  با اشاره به کاهش میزان مصرف انرژی برق در بخش خانگی، گفت: این انرژی به سمت بخش‌های مولد سوق پیدا کرد و شاهد افزایش ۹.۵ درصدی مصرف در بخش کشاورزی و ۱۶.۵ درصدی مصرف در بخش صنعت، در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بودیم.

به گفته وی در بخش اداری نیز با اجرای برنامه‌های تدوین و تصویب شده دولت، شاهد کاهش ۲۵ تا ۳۰ مگاواتی مصرف روزانه برق به نسبت سال گذشته بودیم.

 18 واحد نیروگاهی با تولید 50 هزارمگاوات داریم

همچنین مدیر دفتر امور دیسپاچینگ و فوریت‌های برق شیراز نیز در این نشست  گفت: در زمینه پنل‌های خورشیدی در حال حاضر 18 واحد نیروگاهی با تولید 50 هزارمگاوات داریم و 315 دستگاه نیز برای خانواده‌های مددجویان و محروم راه‌اندازی شده است.

یامین راست­روشن با بیان اینکه 278 میلیارد تومان سال گذشته در بخش سرمایه‌ای کار شده است، ابراز کرد: از هفته دولت سال گذشته تا امسال در زمینه قرارداد نیرورسانی 200 قرارداد به ارزش 120میلیارد و نزدیک به 65 درصد پیشرفت فیزیکی داشته ایم.

وی گفت: براساس برنامه‌ریزی 65درصد کاهش حوادث اتفاقاتی داشتیم و خاموشی مجموعه کل شرکت در سال گذشته 189 دقیقه بود که امسال 158 دقیقه است.

راست­روشن  ادامه داد: چشم‌انداز برای سال 1410 چهل دقیقه در سال خاموشی است و تلاش بر این است که برای امسال از صد نقطه به 323 نقطه فرمان‌پذیر از راه دور برسد تا خاموشی‌ها کاهش پیدا کند.

نظر شما