شناسهٔ خبر: 55763218 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

سرپرست معاونت امور استان‌های صدا و سیما:

استان کرمانشاه میزبان اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی شد

مهدی رحمتی گفت: به علت داشتن ظرفیت های آیینی و هویتی در بزرگداشت حماسه عاشورا و همچنین شور حماسی و معرفت، استان کرمانشاه جهت برگزاری اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی انتخاب شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، مهدی رحمتی امروز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: نوزدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی (ع) به میزبانی استان و با شعار "کرمانشاه دروازه کربلا" برگزار می‌شود

سرپرست معاونت امور استان‌های صدا و سیما امروز در جمع اصحاب رسانه، افزود: به علت داشتن ظرفیت های آیینی و هویتی در بزرگداشت حماسه عاشورا و همچنین شور حماسی و معرفت، استان کرمانشاه جهت برگزاری این اجلاس انتخاب شد.

وی خاطر نشان کرد: کرمانشاه از دیرباز به عنوان دروازه کربلا شناخته شده است و بسیار خوشحالیم که به عنوان قدیمی ترین مرز تردد زائرین با جدیت کار خود را از سر بگیرد.

رحمتی گفت: در این اجلاس نزدیک به ۳۰۰ مهمان داخلی و خارجی از کشورهای عراق، ترکیه،کویت، لبنان، افغانستان، هندوستان، پاکستان، کامرون و... حضور دارند.

وی بیان داشت: از این تعداد ۲۰۰ مهمان داخلی، ۱۵ نفر خارجی از ۱۵ کشور، ۲۵ نفر از طلاب و دانشجویان و علمای جامعه المصطفی، ۱۵ مهمان خانم، ۱۵ پیرغلام ملی، ۱۰ نفر از پیرغلامان بین المللی و ۱۵ پیرغلام استانی هستند.

رحمتی ادامه داد: امسال برای اولین بار از ۱۵ نفر از بانوانی که در حوزه‌های تألیف، شعر آئینی و خادمی امام حسین (ع) فعالیت دارند  دعوت بعمل آمده است که یکی از ویژگی‌های نوزدهمین اجلاس بین‌المللی پیر غلامان حسینی محسوب می شود.

وی همچنین قرائت پیغام آیت الله نوری همدانی در مراسم افتتاحیه اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی را از دیگر ویژگی های این مراسم عنوان کرد.

سرپرست معاونت امور استان‌های صدا و سیما خاطر نشان کرد: این مراسم به طور مستقیم از شبکه های قرآن و افق پخش می شود همچنین شبکه سه، پنج، دو، سحر، الکوثر و العالم به موضوع این اجلاسیه می پردازند.

 

انتهای پیام/

نظر شما