شناسهٔ خبر: 55759697 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ایجاد بیش از یک هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون یک هزار و ۶۹ طرح اشتغال از سوی خانواده‌های نیازمند زیر پوشش و غیرپوشش استان اجرا شده است.

صاحب‌خبر -

جاسم محمدی اظهار داشت: ایجاد زمینه اشتغال برای خانواده‌های نیازمند و فرزندان آن‌ها یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که امسال در دستور کار کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

وی افزود: علاوه ‎بر مددجویان، خانواده‌‎های نیازمند دارای شرایط نیز می‌توانند با مراجعه به ادارات کمیته امداد در سراسر استان و با تأیید کارشناسان این نهاد نسبت به ارائه طرح اشتغال خود اقدام کنند.

محمدی اضافه کرد: هدف از اجرای این طرح، راه‌اندازی کسب و کار‌های خُرد و کسب درآمد باثبات است.

بیشتر بخوانید

وی اظهار داشت: دارندگان طرح‌های اشتغال پس از تأیید برای دریافت تسهیلات به بانک‌های طرف قرارداد این نهاد معرفی می‌شوند.

محمدی گفت: طرح‌های اشتغال شامل دامپروری، کشاورزی، زنبورداری، طرح‌های خدمات از جمله راه‌اندازی فروشگاه‌ها و...، حمل و نقل، صنایع‌دستی، طرح‌های صنعتی و معدنی و پرورش طیور است.

وی با اشاره به بسته‌های تشویقی ویژه کارآفرینان، کارفرمایان و صاحبان بنگاه‌های بزرگ و کوچک اقتصادی که زمینه اشتغال مددجویان را فراهم می‌کنند، ادامه داد: پرداخت حق بیمه مددجویان به مدت دو سال و در مناطق محروم تا چهار سال و یا دریافت تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان قرض‌الحسنه با بازپرداخت هفت ساله که در مناطق محروم هر دو بسته تشویقی برای کارفرمایان در نظر گرفته شده است.

نظر شما