شناسهٔ خبر: 55751989 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

طبق شنیده‌ها؛

پیکر سایه، دوم شهریور به ایران منتقل می‌شود

طبق شنیده‌ها از منابع آگاه، با پیگیری‌های انجام شده شرایط انتقال پیکر امیرهوشنگ ابتهاج (سایه)، شاعر و ادیب بزرگ کشورمان در حال انجام است و احتمالا این اتفاق، چهارشنبه، دوم شهریورماه رخ خواهد داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با توجه به پیگیری سفارت و کنسولگری ایران در آلمان و با توجه به توافق خانواده سایه، پیکر امیرهوشنگ ابتهاج، شاعر نامدار کشورمان، چهارشنبه (دوم شهریور) به ایران منتقل خواهد شد.

دلیل این اتفاق هم این است که هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران‌ایر) تنها چهارشنبه‌ها بین تهران و فرانکفورت پرواز مستقیم دارد و اگر تا دوم شهریور انتقال پیکر استاد ابتهاج محقق نشود، باید در انتظار چهارشنبه بعدی باشیم و مراسم یک هفته به تعویق خواهد افتاد که بعید به نظر می‌رسد.

حال چیزی که اهمیت دارد؛ این است که گویا پیکر استاد به ایران آورده خواهد شد؛ اتفاقی که با توجه به فیلم‌ها و مصاحبه‌های به یادگار مانده از استاد ابتهاج، آخرین خواسته اوست و مدارک نشان می‌دهند، وی علاقه زیادی داشته در ایران خاکسپاری شود و امیدواریم به‌زودی شاهد برپایی مراسمی باشکوه و در شان شاعر بزرگ کشورمان باشیم.

تجربه نشان می‌دهد هنرمندان و اهالی قلمی که در سال‌های اخیر در خارج کشور و در غربت خاکسپاری شده‌اند، اغلب جایگاه و شان‌شان در مراسم خاکسپاری رعایت نشده است و امیدواریم که با درایت خانواده و مسئولان فرهنگی این اتفاق برای سایه شعر پارسی رخ ندهد و پیکر وی در خاک سرزمینش‌ ایران آرام گیرد.

نظر شما