شناسهٔ خبر: 55747005 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

با رعایت بهداشت و تزریق واکسن

کرونا کمی عقب نشینی کرد

در چند روز گذشته تعداد بیماران مبتلا به کرونا و میزان مرگ و میر ناشی از ابتلا به این ویروس در خراسان جنوبی کاهش یافته است.

صاحب‌خبر -

اوایل مرداد امسال بود که خراسان جنوبی وارد پیک هفتم کرونا شد.

حالا پس از ۴ هفته روند ابتلا به کرونا و فوت ناشی از ابتلا به این بیماری نزولی شده است.

دیروز ۲۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی شناسایی شد و کم شدن تعداد بیماران، نشان دهنده پایین آمدن از قله پیک هفتم کرونا است.

ورزشکار بودن، بهانه برخی جوانان برای واکسن نزدن

یکی از جوانان بیرجندی گفت: من تنها ۲ دُز از مجموع واکسن‌های کرونا را تزریق کرده ام و فکر می‌کنم نیازی نیست ۲ دُز دیگر را تزریق کنم.

از او در خصوص تزریق نکردن ۲ دُز دیگر پرسیدیم و گفت: ورزش می‌کنم و با ورزش مقاومت بدنم را در برابر بیماری‌ها به خصوص کرونا بالا می‌برم.

بیشتر بخوانید

یکی دیگر از شهروندان بیرجندی اظهار کرد: اطلاع رسانی گسترده در خصوص لزوم تزریق واکسن کرونا به خصوص دُزهای یادآور در کاهش روند ابتلا به کرونا موثر بوده است.

او گفت: باید همچنان این روند حفظ شود تا دوباره روز‌های سیاه کرونایی باز نگردند و دچار سختی نشویم.

دو هفته بدون مرگ و میر کرونایی

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و مدیریت کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: در هفته اول مرداد روزانه به طور متوسط ۲۴۳ نفر در استان به کرونا مبتلا می‌شدند و تست آن‌ها مثبت می‌شد.

او افزود: این رقم اکنون به متوسط ۱۳۱ مورد در روز رسیده است.

شریف زاده با بیان اینکه میزان بستری در بخش مراقبت‌های ویژه ۱۷ درصد کاهش یافته است، تصریح کرد: در هفته اول مرداد ۸ مورد و در هفته دوم ۱۵ مورد فوت ناشی از ابتلا به کرونا در استان ثبت شد.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و مدیریت کرونا ویروس در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در دو هفته پایانی مرداد موردی از فوت نداشته ایم، گفت: نگرانی اصلی ما تزریق نکردن واکسن‌های دُز یادآور است.

نظر شما