شناسهٔ خبر: 55745125 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

از توقیف موتورسیکلت‌های قاچاق و مسروقه در فارس تا کشف تریاک در عملیات مشترک پلیس کازرون و بوشهر

مهم‌ترین حوادث ۳۰ مردادماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

صاحب‌خبر -

مهم‌ترین حوادث روز یکشنبه ۳۰ مردادماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری سارقان درون خودرو در شیراز

رئیس پلیس آگاهی استان فارس از دستگیری ۲ سارق درون خودرو و کشف ۴۰ فقره سرقت از آنان در شیراز خبر داد.

سرهنگ کاووس حبیبی بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت درون خودرو در شرق و جنوب شهرستان شیراز، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پایگاه جنوب پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان پایگاه جنوب با انجام روش‌های نوین علمی و تحقیقات فنی و پلیسی موفق شدند در این خصوص ۲ سارق حرفه‌ای را شناسایی و در یک اقدام ضربتی آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

سرهنگ حبیبی با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۴۰ فقره سرقت درون خودرو اعتراف کردند، گفت: در بازرسی از مخفیگاه سارقان مقادیری اموال مسروقه از قبیل ضبط، باند خودرو و باتری کشف شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در ادامه تحقیقات مشخص شد سارقان اموال مسروقه را به ۲ نفر خریدار اموال مسروقه فروخته اند که توسط کارآگاهان دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۳ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، به شهروندان توصیه کرد: خودرو خود را در پارکینگ‌های عمومی پارک کرده و اشیای باارزش و مدارک خود را در خودرو رها نکنند.

کشف شارژر‌های قاچاق در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از کشف ۹۰۰ عدد انواع شارژر خارجی قاچاق به ارزش ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار بیان کرد: مأموران انتظامی شهرستان فیروزآباد هنگام گشت‌زنی در محور‌های مواصلاتی به یک سواری مشکوک و به راننده دستور ایست دادند که بدون توجه اقدام به فرار کرد.

او ادامه داد: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی با استفاده از شگرد‌های خاص پلیسی موفق شدند خودرو را توقیف و در بازرسی از آن ۹۰۰ عدد انواع شارژر خارجی قاچاق کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش کالا‌های کشف شده ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

کشف بیش از یک هزار تسمه قاچاق در پاسارگاد

فرمانده انتظامی پاسارگاد گفت: با تلاش مأموران این فرماندهی یک هزار و ۳۹۰ عدد انواع تسمه دینام خودرو قاچاق کشف شد.

سرهنگ مصطفی توکلی اظهار کرد: ماموران پلیس آگاهی پاسارگاد هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در یکی از محور‌های مواصلاتی، به یک خودرو بی‌ام‌و مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: در بازرسی از این خودرو یک هزار و ۳۹۰ عدد انواع تسمه دینام خودرو خارجی قاچاق و بدون مدارک قانونی کشف شد.

فرمانده انتظامی پاسارگاد با اشاره به معرفی راننده به مرجع قضائی، افزود: کارشناسان ارزش کالا‌های قاچاق کشف شده را یک میلیارد و ۳۹۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

توقیف پژو و کشف ۴۶ کیلو تریاک

فرمانده انتظامی سپیدان از کشف ۴۶ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک در بازرسی از سواری پژو در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ احمد فداکار بیان کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر سپیدان هنگام گشت‌زنی در حوزه استحفاظی به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و دستور ایست را صادر که راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد.

او افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی موفق شدند با اقدامات فنی و تخصصی خودرو را توقیف و در بازرسی از آن ۴۶ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف کنند.

فرمانده انتظامی سپیدان با بیان اینکه در این خصوص راننده دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، به شهروندان توصیه کرد: در صورت مشاهده و برخورد با فروشندگان مواد مخدر و هرگونه بی نظمی و اخلال در نظم عمومی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس و موضوع را اطلاع دهند.

کشف موتورسیکلت مسروقه در جهرم

فرمانده انتظامی جهرم از کشف یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سرو رزمجویی بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی جهرم هنگام گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت مشکوک و آن را مورد بررسی قرار دادند.

او ادامه داد: ماموران در بررسی اولیه و استعلام از سامانه پلیس آگاهی مطلع شدند موتورسیکلت مسروقه و سابقه سرقت از شهرستان شیراز دارد.

سرهنگ رزمجویی با بیان اینکه راکب پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد، به شهروندان توصیه کرد: برای پیشگیری از سرقت، خودرو و موتورسیکلت خود را به لوازم و وسایل ایمنی و ضد سرقت مجهز کنند.

دستگیری سارقین با کشف ۱۲ فقره سرقت در اقلید

فرمانده انتظامی اقلید از شناسایی و دستگیری سارقین با کشف ۱۲ فقره سرقت از اماکن خصوصی، مزارع و باغات و درون خودرو در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مراد صارمی بیان کرد: در وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در برخی از محلات این شهرستان، شناسایی و دستگیری سارقین به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرقت.

او افزود: ماموران با انجام اقدامات فنی و تخصصی و گشت‌زنی‌های هدفمند موفق شدند در این خصوص ۲ سارق را شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضائی آنان را دستگیر کنند.

سرهنگ صارمی با بیان اینکه متهمین در بازجویی اولیه به ۱۲ فقره سرقت از اماکن خصوصی، مزارع و باغات و درون خودرو اعتراف کردند، عنوان داشت: سارقین پس ازتشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی و از آن طریق روانه زندان شدند.

سارق درون خودرو با ۱۳ فقره سرقت راهی زندان شد

فرمانده انتظامی مرودشت گفت: با دستگیری یک سارق در این شهرستان پرده از راز ۱۳ فقره سرقت درون خودرو برداشته شد.

سرهنگ فرشید زینلی بیان کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت قطعات و محتویات درون خودرو در سطح شهر مرودشت، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران تجسس کلانتری ۱۱ انقلاب قرار گرفت.

او افزود: ماموران با انجام یکسری اقدامات فنی و پلیسی و مراقبت‌های شبانه یک نفر سارق که بسیار حرفه‌ای بود را شناسایی و در یک اقدام غافلگیرانه وی را دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال دادند.

فرمانده انتظامی مرودشت با بیان اینکه متهم در برابر ادله و مستندات پلیس چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت و به ۱۵ فقره سرقت درون خودرو اقرار کرد، ادامه داد: این سارق حرفه‌ای پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شد.

کشف تریاک در عملیات مشترک پلیس کازرون و بوشهر

فرمانده انتظامی کازرون گفت: در عملیات مشترک پلیس این شهرستان و بوشهر، ۳۵ کیلوگرم تریاک دپو شده در یک منزل مسکونی کشف شد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر بوشهر با اقدامات فنی مطلع شدند فردی در منزل مسکونی خود در یکی از محله‌های کازرون اقدام به دپو تریاک کرده است که بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی کازرون پس از هماهنگی با مرجع قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل موفق شدند ۳۵ کیلوگرم تریاک کشف کنند.

فرمانده انتظامی کازرون با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، تصریح کرد: برخورد با سوداگران مرگ به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

کشف موتورسیکلت نیمه سوخته سرقتی از زرقان

فرمانده انتظامی سپیدان از کشف یک دستگاه موتورسیکلت دارای سابقه سرقت از شهرستان زرقان خبر داد.

سرهنگ احمد فداکار بیان کرد: ماموران پاسگاه انتظامی همایجان این فرماندهی حین گشت‌زنی در حوزه استحفاظی یک دستگاه موتورسیکلت که در کنار جاده قسمتی از آن سوخته بود را مشاهده و آن را مورد بررسی قرار دادند.

او افزود: پس از استعلام از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد موتورسیکلت مذکور در سال ۹۸ از شهرستان زرقان به سرقت رفته است.

فرمانده انتظامی سپیدان با بیان اینکه تلاش برای دستگیری سارق ادامه دارد، گفت: شهروندان هشدار‌ها و آموزش‌های پلیس را جدی گرفته و به منظور جلوگیری از وقوع پدیده نابهنجار سرقت، ضمن استفاده از تجهیزات بازدارنده و رعایت نکات ایمنی، در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک مراتب را سریعا با پلیس ۱۱۰ در میان بگذارند و آنان را در تامین و حفظ امنیت پایدار در جامعه یاری دهند.

سارق در فسا روانه دادسرا شد

فرمانده انتظامی فسا گفت: با دستگیری سارق سابقه‌دار، ۲ دستگاه پراید سرقتی در این شهرستان کشف شد.

سرهنگ محمدهاشم قسام اظهار کرد: در پی وقوع دو فقره سرقت پراید در یکی از محلات شهرستان فسا، دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: افسران پلیس کلانتری ۱۲ معلم، با بررسی صحنه وقوع جرم و اقدامات فنی موفق به شناسایی یک نفر سارق سابقه‌دار شده و با دستور مرجع قضائی منزل وی را مورد بازرسی قرار دادند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در بازرسی از منزل و اطراف آن دو دستگاه سواری پراید مسروقه کشف شد، گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

توقیف موتورسیکلت قاچاق میلیاردی در شیراز

جانشین انتظامی شهرستان شیراز از توقیف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ عبدالرضا ضربت بیان کرد: در جهت طرح برخورد با موتورسیکلت‌سواران متخلف، ماموران یگان امداد حین گشت‌زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتوسیکلت سنگین مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

او با بیان اینکه پس از طی مسافتی ماموران موفق شدند موتورسیکلت را توقیف کنند، افزود: در این خصوص راکب دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

جانشین انتظامی شهرستان شیراز با بیان اینکه ارزش موتورسیکلت قاچاق کشف شده برابر نظر کارشناسان، ۲ میلیارد ریال برآورد شده است، از شهروندان خواست: در صورت اطلاع از هرگونه کالای قاچاق بلافاصله آن را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش دهند.

توقیف ۲۵ دستگاه وسایط نقلیه متخلف در آباده

فرمانده انتظامی شهرستان آباده از توقیف ۲۵ دستگاه وسایط نقلیه متخلف در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و انضباط بخشی ترافیکی خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی اظهار کرد: در جهت طرح ارتقای امنیت اجتماعی و همچنین انضباط بخشی ترافیکی با هدف برخورد با وسائط نقلیه متخلف و مزاحم در شهر آباده، طرح مذکور طی ۲۴ ساعت گذشته به مرحله اجرا درآمد.

او با بیان اینکه در اجرای این طرح ۲۵ دستگاه موتورسیکلت و خودرو متخلف توسط ماموران انتظامی توقیف و روانه پارکینگ شد، افزود: نداشتن پلاک و مخدوش بودن آن، نداشتن مدارک وسیله نقلیه، نداشتن کلاه ایمنی و گواهینامه، دور دور کردن به صورت گروهی، انجام حرکات نمایشی، تغییر در صدای وسیله نقلیه، ایجاد مزاحمت برای شهروندان و آلودگی صوتی از دلایل عمده توقیف بوده است.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده با اشاره به اینکه اجرای طرح‌های ترافیکی و انتظامی به عنوان اولویت‌های مهم در دستور کار این پلیس قرار دارد، گفت: برخورد مستمر و قاطع با راکبین موتورسیکلت‌های متخلف و مزاحم که موجب بر هم زدن امنیت و آرامش خاطر شهروندان می‌شوند به صورت مستمر ادامه دارد و از مردم انتظار می‌رود تعامل و همکاری لازم را با پلیس داشته باشند.

نظر شما