شناسهٔ خبر: 55744870 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

5 چالش بزرگ اسرائیل از نگاه معاریو «حزب‌الله لبنان» خطرناک‌ترین چالش

صاحب‌خبر -



تحلیلگر سرشناسِ صهیونیست در یادداشتی به بررسی 5 چالش اساسی پیش روی فرمانده ستاد مشترک ارتش این رژیم پرداخته و گفته «حزب‌الله لبنان خطرناک‌ترین چالش ماست.»
درست در زمانی که «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم آپارتاید اسرائیل در حال مشورت‌های نظامی و امنیتی برای انتخاب جایگزین «آویو کوخاوی» رئیس‌ستاد مشترک ارتش این رژیم (که در ژانویه آینده مأموریتش تمام می‌شود) است محافل صهیونیستی از چالش‌های متعددی که رئیس‌ستاد مشترک ارتش آینده با آن مواجه است، سخن می‌گویند. اسرائیلی که دیگر نمی‌تواند هر چه می‌خواهد بکند، بلکه دشمنی را در همسایگی خود دارد که معادلاتش را بر آن تحمیل می‌کند.
در همین ارتباط «تال لِو رام» تحلیلگر صهیونیست در یادداشتی در «معاریو» نوشت که رئیس‌ستاد مشترک ارتش در آینده با پنج چالش رو‌به‌رو خواهد بود. اولین چالش ایرانی است که در آستانه امضای توافق هسته‌ای است... فرمانده ارتش در سال‌های آینده موظف است سطح آمادگی برای درگیری‌های نظامی و تبادل ضربات با ایران در پی جنگ خاموش جاری میان دو طرف را افزایش دهد.
به گزارش فارس، وی افزود که چالش دوم در برابر فرمانده ارتش آینده بحران نیروی انسانی در مؤسسات نظامی به ویژه رده‌های میانی است که فرسایش آن همچنان ادامه دارد و بحران در آن واقعاً محسوس است، بنابراین اعتبار افسران ارشد در سال‌های اخیر بسیار کم شده و این موضوع، تغییری اساسی در ارتش را می‌طلبد. لو رام ادامه داد، چالش سوم که شاید «خطرناک‌ترین» باشد «حزب‌الله» است. با افزایش تنش‌های اخیر درباره مرزهای آبی اقتصادی با لبنان و میدان گازی-نفتی کاریش و علی‌رغم تلاش سال‌های اخیر ارتش برای بهبود آمادگی برای نبرد با آموزش یگان‌های نخبه، نیروی هوایی و خرید سلاح، احتمال درگیری با آن (حزب‌الله) بالاست. بنا به گفته این تحلیلگر صهیونیست، چالش چهارم از بین رفتن آزادیِ عمل مطلق نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر است. لو رام ادامه داد، چالش پنجم، نوار غزه و کرانه باختری است. علی‌رغم آنکه ارتش رژیم اسرائیل به دنبال مقابله با مهم‌ترین تهدیدها و چالش‌ها و عدم مداخله در درگیری‌ها در صحنه فلسطین بوده است اما بارها و بارها خود را گرفتار غزه دیده است. در نتیجه کم شدن از قدرت تشکیلات خودگردان، ارتش رژیم اسرائیل مجبور به مداخله است و درگیری با افراد مسلح فلسطینی شایع‌تر شده است.
الاخبار: حزب‌الله آماده است
خبر دیگر آن‌که روزنامه الاخبار چاپ لبنان نوشت، ارتش رژیم اشغالگر طی چند روز گذشته روند فعالیت‌های نظامی و امنیتی را در منطقه شمالی و با تمرکز بر ساحل لبنان از مرزها تا مناطق دور در شمال فلسطین اشغالی افزایش داده است. به گزارش ایسنا، این روزنامه نزدیک به حزب‌الله نوشت، با اینکه به نظر می‌رسد این فعالیت‌ها تنها اقداماتی پیشگیرانه هستند اما مقاومت نیز اقداماتی را برای مقابله با هر گونه اقدام ناگهانی در صورتی که دشمن تصمیم به اقدامی غافلگیرانه گرفت، آغاز کرده است.

برچسب‌ها:

نظر شما