شناسهٔ خبر: 55736254 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

وزیر کشور: برگ تردد مرزی برای زوار اربعین هنوز به نتیجه نرسیده؛ مشغول مذاکره با عراق هستیم

وزیر کشور درباره برگ تردد مرزی به جای گذرنامه گفت: درباره‌ی برگ گذر مرزی و یا گذرنامه اختصاصی با طرف عراقی مشغول مذاکره هستیم و هنوز به نتیجه قطعی نرسیده و امیدواریم این مسأله به نتیجه برسد تا بتوانیم زیارت را برای زوار بیشتر تسهیل کنیم.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: وزیر کشور درباره برگ تردد مرزی به جای گذرنامه گفت: درباره‌ی برگ گذر مرزی و یا گذرنامه اختصاصی با طرف عراقی مشغول مذاکره هستیم و هنوز به نتیجه قطعی نرسیده و امیدواریم این مسأله به نتیجه برسد تا بتوانیم زیارت را برای زوار بیشتر تسهیل کنیم.

احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه جلسه ستاد مرکزی اربعین حسینی در جمع خبرنگاران گفت: جلسه امروز پیرامون مباحث کمیته فرهنگی ستاد برگزار شد و فعالان فرهنگی کشور در این کمیته حضور دارند؛ برنامه‌های فرهنگی پیش‌بینی شده اعم از برنامه‌های داخل ایران و عراق با استفاده از ظرفیت‌های هنری و علمی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: برنامه‌های ما در حوزه‌‌ی گفت‌وگوهای علمی، تهیه کتاب، مقالات، پیش‌بینی مراسمات، همایش‌ها و فراهم کردن فعالیت‌های تبلیغاتی است که کارهای ارزشمندی در این زمینه انجام گرفته است.

وزیر کشور گفت: برخی نیازها در جلسه مطرح شد که برای رفع آن پیگیری می‌کنیم و امیدواریم با کمک فعالان فرهنگی، بخشی از ظرفیت‌های واقعه بزرگ اربعین به نمایش در بیاید و زوار ایرانی و دیگر زائرانی که از ایران عبور می‌کنند هم بتوانند از خدمات فرهنگی استفاده کنند.

وحیدی هم‌چنین درباره برگ تردد مرزی به جای گذرنامه نیز بیان کرد: درباره‌ی برگ گذر مرزی و یا گذرنامه اختصاصی با طرف عراقی مشغول مذاکره هستیم و هنوز به نتیجه قطعی نرسیده و امیدواریم این مسأله به نتیجه برسد تا بتوانیم زیارت را برای زوار بیشتر تسهیل کنیم.

وی با توجه به گرمای هوا در ایام اربعین و تمهیدات پیش‌بینی شده، خاطر نشان کرد: مه‌پاش‌ها برای مسیر در نظر گرفته شده و سعی کردیم تا میزان توان خنک‌کننده داشته باشیم و حتی برخی اتاق‌های خنک برای کسانی که گرما زده می‌شوند نیز در دستور کار بوده است.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما