شناسهٔ خبر: 55734844 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

محمد مهدی رحیمیان در نشست جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران :

بیست و نهمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان با کانسپت محیط زیست ایران برگزار می شود

دبیر هنری بیست و نهمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان با اشاره به کانسپت محور بودن این دوره از جشنواره گفت: این دوره از جشنواره با کانسپت «محیط زیست ایران» در اردوگاه شهید باهنر برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان ، نشست بیست و نهمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران پیش از ظهر امروز یکشنبه 30 مرداد با حضور عبدالرضا سهرابی مدیر کل دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عبدالرحیم سیاهکارزاده دبیر اجرایی جشنواره و محمد مهدی رحیمیان دبیر هنری جشنواره در معاونت هنری برگزار شد.

 

در این نشست «محمد مهدی رحیمیان»، دبیر بیست و نهمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران گفت: آنچه در این دوره از جشنواره  با اهمیت است ترکیب مسئولانی است که در شورای سیاستگزاری هستند. در این دوره از جشنواره شورای سیاستگزاری از بضاعت و استطاعت قابل توجه ای  چه از حیث اعضا و برنامه برخوردار است. این شورا سیاستگزاری ها و تغییرات اصلی جشنواره را ایجاد می کند و مسیر را برای کسانی که در حوزه اجرا هستند، هموار می کند.

 

دبیر هنری جشنواره خاطرنشان کرد: ما در جلساتی که با اعضای شورای سیاستگزاری جشنواره داشتیم دوره های بیست و هفتم و بیست و هشتم جشنواره که به صورت مجازی برگزار شده بود را بررسی کردیم و وجه تمایز جشنواره هنرهای تجسمی جوانان با سایر رویدادهایی که معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می کند را مورد آسیب شناسی قرار دادیم.

وی اظهار کرد: رویکرد جشنواره هنرهای تجسمی جوان در دوره های گذشته تمرکززدایی از تهران به شهرستان ها و تعامل با ادارات کل استان ها بوده است . یعنی انها در مدارس و دانشگاه ها به دنبال جوانانی بودند که آنها را شناسایی کنند و به جشنواره بیاورند و پس از آموزش آها توسط اساتید صاحب نام آنها را به جامعه هنری معرفی کنند و در عین حال این تعامل با آنها حفظ شود. بسیاری از هنرمندان شاخص کشور از دل جشنواره هنرهای تجسمی وجوانان بیرون آمده اند و ما باید این را به مثابه سرمایه تجسمی و میراث معاصر هنرهای تجسمی بدانیم.

 

محمد مهدی رحیمیان تصریح کرد: آنچه وجه تمایز این رویداد هنری با سایر رویدادهای وزارت ارشاد است آموزش محور بودن آن است و آن هم آموزش سینه به سینه از اساتید به هنرجوها است.

 

دبیر هنری بیست و نهمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان با اشاره به کانسپت  محور بودن جشنواره گفت: بیست و نهمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران با موضوع محیط زیست ایران در اردوگاه شهید باهنر برگزار خواهد شد.

 

دبیر هنری بیست و نهمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان با تاکید بر آموزش محور بودن این دوره جشنواره هنرهای تجسمی جوان گفت: در این جشنواره کارگاه های آموزشی برگزار می شود و آموزش در کارگاه های آموزشی خاتمه پیدا نمی کند و نفرات برتر برگزیده نمی شوند که جایزه ای به آنها تعلق گیرد بلکه وارد مرحله سوم در بستر آموزش در فضای مجازی می شوند و این تعامل در کارگروه های خاصی که تا اوسط آذر ماه ادامه پیدا می کند، ادامه خواهد داشت و در همین راستا اساتید به استان ها هم سفر خواهند کرد و پس از آن یک نمایشگاهی از این آثار در تهران برگزار می شود که این فضا به صورت ترکیبی در اختیار اساتید و هنرمندان است که به سمت تولید اثر هنری سوق داده شوند و آثارشان در این مکان به نمایش درآید. در واقع این آثار حاصل کار مشترک بین استاد و هنرجو است.

پایان پیام/32

نظر شما