شناسهٔ خبر: 5572049 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

سومين شکست متوالي ايران در ليگ جهاني واليبال 2015

تيم ملي واليبال ايران در سومين ديدار خود از رقابت هاي ليگ جهاني 2015 با نتيجه 3 بر يک مقابل لهستان شکست خورد.

صاحب‌خبر -

تيم ملي واليبال ايران در سومين ديدار خود از ليگ جهاني 2015 به مصاف لهستان رفت. لهستاني که در سال گذشته جام قهرماني مسابقات جهاني را بالاي سر برده بود، در اين دوره يکي از مدعيان اصلي قهرماني در ليگ جهاني به شمار مي رود. اين تيم در خانه خود دو بار روسيه را شکست داد و حالا در سومين ديدار خانگي خود مقابل ايران صف آرايي کرد. شاگردان اسلوبودان کواچ در تيم ايران هم که دو باخت را مقابل آمريکا در کارنامه داشتند، براي کسب امتياز از ديدار با لهستان به اين کشور سفر کردند.

تيم ملي واليبال ايران پيراهن هاي سورمه اي خود را بر تن داشت. سعيد معروف، محمد موسوي، سامان فائزي، فرهاد قائمي، مجتبي ميرزاجانپور، امير غفور و فرهاد ظريف ترکيب تيم ايران را در شروع اين ديدار تشکيل مي دادند.

در مقابل سفيد و سرخ پوشان لهستان نيز با ترکيب نواکوفسکي، کورک، درزيزگا، کوبياک، ميکا، بينيک و زاتورسکي بازي را آغاز کرد.

ست نخست: 25-20 لهستان

گوش تا گوش ورزشگاه مملو از طرفداراني بود که با دردست داشتن کارت هاي سفيد و سرخ به رنگ پرچم لهستان اين تيم را تشويق مي کردند. بازيکنان تيم ملي واليبال ايران در خانه حريف شروع خوبي نداشتند. با بازگشت "کورک" بهترين مهاجم نمايشي جهان به تيم لهستان در سال 2015 اين تيم در حمله فوق العاده کار مي کرد. در مقابل با حضور سامان فائزي در پست سرعتي مشخص بود که تيم ايران برنامه ويژه اي در حملات سرعتي دارد. روند بازي در ست نخست به سود لهستان پيش رفت. دريافت اول عالي از لهستان در مقابل دريافت هاي ضعيف تيم ايران موجب مي شد تا لهستان در حمله متنوع عمل کند. سعيد معروف با وجود تحرک زياد نمي توانست از دريافت هاي ناقص پاس هاي جفت و جوري را ارسال کند. تيم ملي واليبال ايران ست نخست بازي را 25 بر 20 به لهستان واگذار کرد.

ست دوم: 25-22 لهستان

تيم ملي واليبال ايران در ست دوم به مراتب بهتر کار کرد اما همچنان ضعف در دريافت روي تور موجب شد تا مهاجمان حريف خيلي راحت اسپک بزنند. بازيکنان لهستان با بهره گيري از توپ هاي بلند و همچنين اضافه کردن چاشني سرعت در توپ هاي برگشتي به خوبي جريان بازي را در اختيار داشتند و با اين حال آمار بالاي اشتباه لهستاني ها موجب مي شد تا ايران هم خوب امتياز بگيرد.

حملات سرعتي محمد موسوي و سامان فائزي مهمترين برنامه تيم ايران در ست دوم بود. تيم ملي واليبال ايران در شرايطي که نسبتاً بهتر از شروع بازي کار مي کرد ست دوم بازي را هم 25 بر 22 باخت. عدم وجود برنامه مشخص در ارسال سرويس مهمترين ضعف تيم ايران بود که کار را براي دريافت کننده هاي حريف آسان مي کرد.

ست سوم: 25-20 ايران

تيم ملي واليبال ايران در شروع ست سوم نمايشي بسيار خوبي داشت. نمايش خوب سعيد معروف و مهاجمان ايران موجب شد تا بازيکنان نامدار لهستان برتري ايران را در آغاز اين ست بپذيرند. جواد معنوي نژاد که مثل دو بازي اول ايران در اين ست به ميدان رفته بود، تلاش مي کرد تا در دريافت نقش آفريني مثبتي داشته باشد. هماهنگي بازيکنان ايران در دفاع روي تور موجب شد تا ايران با اختلاف 3 الي 4 امتياز تا اواسط ست سوم پيش برود. همين موضوع موجب شد تا بازيکنان ايران در جو سنگين سالن لهستان روحيه خود را بازيابند. فرهاد قائمي همچنان موثرترين بازيکن ايران در حمله بود. پاس هاي کوتاه سعيد معروف و بازي موثر عادل غلامي که به ميدان آمده بود، موجب شد تا برنامه دفاعي لهستان متلاشي شود. ايران با ارائه يک بازي منطقي و در شرايطي که چيزي براي از دست دادن نداشت، موفق شد تا ست سوم بازي را با نتيجه 25-20 به سود خود تمام کند. ايران در اين ست با ورود شهرام محمودي توانست تاکتيک متفاوتي در حمله به نمايش بگذارد.

ست چهارم:27-25 لهستان

در ست چهارم تيم ملي و تماشاگران لهستان به بازي برگشتند. آن ها نمي خواستند در خانه خود به تيم ايران امتياز بدهند. بازي طوفاني کورک و ميکا موجب شده بود تا زمين ايران از چپ و راست آماج حملات شود. سرويس هاي هدفدار لهستان به سختي مهار مي شد، همين موضوع سازماندهي حملات ايران را با مشکل مواجه مي کرد. حالا با آناليز دقيق لهستاني ها برنامه هاي سرعتي ايران پيش بيني مي شد و سه دفاع براي مهار اسپکرهاي ايران آماده بود. لهستان خيلي زود شش امتياز از ايران پيش افتاد. دينيک بازيکن جوان و بلند قامت لهستان در اين ديدار يک فوق ستاره بود. شهرام محمودي هر چه در توان داشت گذاشت تا با استفاده از دست مدافع روي تور حريف امتياز بگيرد. اما فاصله امتيازها آنقدر زياد بود که هيچ کس گمان نمي کرد ايران در ست چهارم پيروز شود. بويژه اينکه بازيکنان جوان ايران در دقايق پاياني پر اشتباه ظاهر شدند. البته جواد معنوي نژاد با گرفتن دو امتياز سرويس و حملات موثرش نشان داد که مي تواند ستون محکمي براي تيم ملي باشد. ايران در ست چهارم اين ديدار با نتيجه 27-25 شکست خورد.

در نهايت تيم ملي واليبال ايران با نتيجه 3 بر يک و امتيازهاي 25-20، 25-22 ، 20-25 و 27- 25 مقابل لهستان شکست خورد.

ملي پوشان واليبال ايران از ساعت 22:50 شنبه 16 ارديبهشت بايد براي دومين بار به مصاف لهستان بروند.

نظر شما