شناسهٔ خبر: 55720027 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شیخ الدعموش:

آمریکا از بحران اقتصادی در لبنان بهره برداری می‌کند

نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله، آمریکا را عامل بهره برداری از بحران اقتصادی، مالی و معیشتی کنونی در لبنان دانست.

صاحب‌خبر -

شیخ علی الدعموش، نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان اعلام کرد آمریکا از بحران اقتصادی، مالی و معیشتی کنونی در لبنان بهره برداری می‌کند تا بار دیگر این کشور را تصرف کند و بر آن سیطره یابد و اهداف مد نظرش را محقق کند.

شیخ علی الدعموش در خطبه‌های نماز جمعه گفت: آمریکا از ورود هرگونه کمک برای مردم لبنان جلوگیری می‌کند تا لبنان تحت فشار بحران‌ها، محاصره، تحریم و تحقیر باقی بماند و ادعای برخی که آمریکا برای کمک به لبنان تلاش می‌کند، هرگز این حقیقت را تغییر نخواهد داد که آمریکا در وهله نخست برای کمک به اسرائیل تلاش می‌کند و همین امر عامل اصلی بدبختی و درد و رنج مردم لبنان است.

نایب رئیس شورای اجرایی جنبش حزب الله لبنان افزود: مردم لبنان باید بدانند که این آمریکاست که اجازه نداده است لبنان منابع نفتی و گازی خود را استخراج و برق وارد کند. آمریکا از مفسدان و شکست خوردگان حمایت کرد. آمریکا دشمن مردم لبنان است. همین آمریکاست که لبنان و مردم این کشور را محاصره کرده است و با استفاده از حق وتو و تحمیل شروط باعث تشدید بحران و اوضاع لبنان شده است.

وی تاکید کرد مقاومت براساس پیشینه فرهنگی، انسانی و ملی که دارد به مسئولیت سیاسی و اجتماعی خود در همه زمینه‌ها عمل می‌کند تا مردم لبنان در کشورشان با عزت و آبرومندانه زندگی کنند. همین مقاومت است که امروز قویترین معادلات را برای شکستن محاصره آمریکا بر لبنان، نجات آن و احقاق حقوقش و حفظ ثروت‌های این کشور ایجاد می‌کند. این در حالی است که برخی لبنانی‌ها عادت دارند دل در گرو خارجی‌ها قرار دهند و به خارجی‌ها تکیه و از مقاومت انتقاد کنند. به مواضع کلامی بسنده می‌کنند و هیچ راه حلی برای خروج از تونل بحران کنونی ارائه نمی‌کنند.

این مقام مسئول در جنبش حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: حزب الله به مسئولیت‌های خود در قبال دولت، کشور و مردم لبنان متعهد است و بر لغو محاصره آمریکا بر لبنان تاکید دارد.

نظر شما