شناسهٔ خبر: 55718718 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

شکارچیان قزوین با مسایل حقوقی و محیط زیستی آشنا شدند

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: آموزشی حمایت طلبی اجتماعی و حفاظت از محیط زیست با هدف حفاظت مشارکتی و کاهش تخلفات منجر به طرح دعوی حقوقی برای 250 نفر از شکارچیان و متقاضیان پروانه‌های شکار و صید و شکار در قزوین برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، سعیده خضیر با اشاره به دومین سمینار آموزشی حمایت طلبی اجتماعی و حفاظت از محیط زیست گفت: در این سمینار بیش از 250 نفر از شکارچیان و متقاضیان پروانه‌های شکار و صید با موضوعات مختلف محیط زیست از جمله قوانین و مقررات شکار و صید، ارزش و اهمیت زیستگاه‌ها و تنوع زیستی، بیماری‌های مشترک بین انسان و حیات وحش، روش‌های آشنایی با این بیماری‌ها و علایم آن، شکارچی‌گری اخلاق مدار و مشارکت شکارچیان در حفاظت از محیط زیست آشنا شدند.  

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین ادامه داد: حفاظت از  محیط زیست و مواهی طبیعی وظیفه همگانی است و جامعه شکارچیان ارتباط نزدیکتری با طبیعت برقرار کرده‌اند، لیکن نیازمند اصلاح بر اساس نحوه ورود به مناطق مطابق قوانین حاکم بر موضوع شکار و صید است.

این مسئول ادامه داد: اهمیت موضوع به حدی است که در این دوره‌ها، ادامه دار خواهد بود، چرا که یکی از راه‌های رسیدن به توسعه پایدار و مقوله تنوع زیستی، فرهنگ سازی و مشارکت جامعه ذی‌نفعان در عرصه‌های مختلف محیط زیست است.

نظر شما